sluiten
Inloggen
sluiten
donderdag 02 september 2010

'Politieke spelletjes slecht voor stad'

  • Gepubliceerd op 12 januari 2010, 17:12
  • Laatst bijgewerkt op 12 januari 2010, 17:35
leiden - 

De oppositie in de Leidse gemeenteraad heeft geen goed woord over voor het 'geruzie' tussen GroenLinks en de andere drie collegepartijen. Zowel de SP als Leefbaar Leiden spreekt van 'politieke spelletjes' die de stad geen goed doen.

De ChristenUnie is misschien wel het meest uitgesproken in haar oordeel over de breuk in de coalitie. ,,Dit geruzie besmeurt de Leidse politiek'', vindt fractievoorzitter Guido Terpstra van de CU.

Terpstra legt de schuld van de breuk vooral bij de VVD. ,,Die gaat er weer met een gestrekt rechts been in. Het grote probleem in de Leidse politiek is dat partijen elkaar zo weinig gunnen. De VVD wilde graag snel die garage, gun dan GroenLinks ook die maatregelen om de gevolgen daarvan voor Transvaal te verzachten.''

Inloggen
Reacties
  • Niet alleen het geruzie maar ook de houding van de meeste partijen die in het stadsbestuur zitten is schadelijk voor Leiden. De besluitvorming rond de Morspoortgarage toont de grote afstand tussen het bestuur en de burger. De inwoners van de wijk Transvaal zijn keer op keer genegeerd toen ze hun alternatieven over de bouw van de garage wilden presenteren. Dit allemaal door overeenkomsten die tussen de partijen zijn gesloten. En daar gaat het juist mis. De regerende partijen zouden juist alles moeten doen om de burger te vertegenwoordigen. En hier horen wij de stem van de burger niet meer! Wat Leiden nodig heeft is een bestuur dat naar de burger luistert, en dat verder kijkt dan de eventuele economische belangen.

    Estefanía Pampín Zuidmeer
    Partij voor de Dieren
    Inwoonster Transvaal Wijk

    Geplaatst door estefania pampin op 17:52 12-jan-2010
  • Lijkt me waar.
    Politici zijn alleen nog bezig met het verwezenlijken van megalomane projecten. En dat met een soort religieuze bezwering van het vooruitgangsgeloof. Zie de Morssteeghgarage en Betuwelijn. De binding, de antennes met het volk zijn zoek.
    Maar die ambitie is niet expliciet ten bate van de burger.
    De mensch is meer gebaat bij gezellige pleinen met bomen en kwetterend gedierte i.p.v. economische inhalige toekomstbeloften.

    Geplaatst door nescio op 18:18 12-jan-2010
  • GEEN WOORDEN MAAR DADEN !

    Geplaatst door kersentak op 19:27 12-jan-2010
  • De portomonee van de ander loopt voorop met het uitvoeren van megalomane projecten. Welk weldenkend mens bedenkt dat je het Joods Weeshuis voor miljoenen verbouwt, om verslaafden met alle egards te kunnen ontvangen. Welk weldenkend mens bedenkt dat het weggeven van gratis heroine precies tegenover kinderopvang en basisschool moet? Precies! Gerda Gratis Heroine en daarbij GL als kwispelend schoothondje!

    Geplaatst door Toedeledokie op 09:33 13-jan-2010
  • Mevrouw Zuidmeer,

    een van de redenen dat het college is gevallen is dat GroenLinks juist wat wou doen met de wensen van de inwoners van de Transvaalwijk. U heeft dus gelijk als u zegt dat de afstand tussen politiek & burgers een van de oorzaken is dat het college is gevallen. Echter het is de geringe afstand tussen GroenLinks fractie en de burgers en niet de vermeende te grote afstand.

    Lees anders ver verklaring van Raadslid Hans van Egmond die geeft een genuanceerd beeld naar mijn mening op: http://hansvanegdom.blogspot.com/2010/01/analyse-breuk-college.html

    Of politieke spelletjes slecht zijn voor de stad? Natuurlijk is de stad gebaad bij een stabiel bestuur, maar stabiliteit niet ten kosten van alles. Net als college afspraken niet ten kosten van alles. Idealen en waarden zijn ook belangrijk. Een comprimis bleek tijdens de vergadering niet mogelijk dus moesten politiek gevolgen worden bepaald. Geen spelletjes dus, maar zuivere politiek. Helaas betekent dit een constructief college en het einde van het wethouderschap van John Steegh.

    met vriendelijke groet,

    Edgar van de Burgt
    vrijwilliger GroenLinks


    Geplaatst door Politicoloog op 10:02 13-jan-2010
  • In tegenstelling tot haar illustere voorgangers, PSP en CPN is GroenLinks nooit in de wijken geweest. Niet bij de ontsporing van de integratie, niet bij grote infrastucturele miskleunen.
    Zelfs wijkcomitees liet men links liggen.
    Uit Transvaal kwamen noodkreten van de burgers omdat die wijk onleefbaar dreigt te worden.
    Het is dan flauw om om twee voor twaalf ineens te tamboereren en te beweren dat de afstand tusssen burger en GL zo gering is.
    Is dat kortzichtigheid of kruideniersbedrog?

    Geplaatst door nescio op 11:42 13-jan-2010
  • De parkeergarage was het VVD onderdeel van het compromis uit het college akkoord. De verkeersmaatregelen van ons. Een compromis bestaat tenslotte altijd uit minimaal twee delen.
    De garage was een wens, verkeersmaatregelen bitttere noodzaak. Wij zijn consequent op de lijn gebleven, geen maatregelen=geen garage. De rek in de wijk Transvaal is er volledig uit.

    Minder auto's op de Morsweg is geen GroenLinks idee, maar gezond verstand.

    @nescio, ik zou u graag de hand schudden. Ware het niet dat deze er werd afgehakt toen ik die uitstak naar VVD/PVDA/CDA afgelopen maandag :)

    Geplaatst door Pieter Kos op 13:13 13-jan-2010
  • @Pieter Kos. Dat heb je dan, als je zo graag met rechts wil meeregeren. Volgende ronde zeker het andere handje op het hakblok? Op naar de nieuwe compromissen met de VVD!
    Wat weten jullie dat 'LINKS' uit jullie naam toch op een bijzondere wijze uit te venten. Maar als je alleen maar GROTE UITVERKOOP! houdt uit de ooit zo linkse boedel, dan is het op enig moment toch echt 'OP = OP'.
    Vraag dat maar even aan jullie middenstandspartners.

    Geplaatst door wiepie op 14:42 13-jan-2010
  • Wat raar dat mijn laatste bijdrage, tussen Pieter en Wiepie, zeg maar verdwenen is, terwijl i wel nog op een verzonden mail met link staat. Zonder wiepie dan weer.
    Maar gek, wie zit op de positie om dit te kunnen veranderen bij het Leidsch Dagblad?

    Geplaatst door nescio op 15:00 13-jan-2010
  • En wie is het niet met ons eens dat er minder auto's zouden moeten rijden op de Morsweg?
    Ik zou daar graag valide argumenten voor horen in plaats van wellesnietes spelletjes.

    Pieter Kos
    Lijsttrekker GroenLinks

    Geplaatst door Pieter Kos op 15:07 13-jan-2010
  • Ik pleit voor een nieuwe partij : GroenRechts.

    Geplaatst door kaka op 16:25 13-jan-2010
  • Grtoenrechts bestaat al jaren. Lees dit maar:
    http://www.gebladerte.nl/10487f29.htm

    Geplaatst door Jacques de Coo op 16:34 13-jan-2010
  • @ Pieter: geen maatregelen=geen garage. Wel maatregelen, wel garage volgens GL? En dat voor een garage die eigenlijk niets oplost? De belangen van de inwoners en de schaarse natuur zouden boven dergelijke compromissen moeten staan.

    Geplaatst door estefania pampin op 17:02 13-jan-2010
  • @Wiepie en
    @Pieter

    Dat GL, mee deed in college omdat zij hun kansen over de stad wilden laten gaan. En dat CDA/PVDA/VVD, deze redelijke verzoek
    betreft Transvaal, afwijst, zegt wat over hun! Hoe u Wiepie hierop reageert, doet u net als hen de PVDA/CDA/VVD!

    Op VVD site wordt dit nogmaals bevestigd bij stuk ¨Groenlinks stapt op¨ waar Mee eens geen goed woordje had over de VVD.

    Zie hier: Helaas, heb ik voor de VVD, totaal geen goed woordje! Totaal geen respect, compromis en tegemoetkoming kunnen geven naar het redelijke verzoek van Groenlinks, dit ten koste van Groenlinks zelf die eruit ligt en de leefbaarheid van Morspoort/Transvaal. Schaam je!

    Uiteindelijk geld wel deze gegeven: Waht goes around, comes around, met andere woorden boontje komt om zn loontje, wat men oogst zult met zaaien. Jullie zullen ook dit terug krijgen als een boomerang, dat is mijn voorspelling! Laudy, helaas je hebt geen inhoud!

    Hierop reageerde Dhr Zevenbergen op Mee eens.
    Daarna een verrassend effect, want Hans Nieuwint, wijkvereniging Transvaal, reageerde vel op Zevenbegeren.
    Die ook aangaf een uitzondering maakte, omdat hij eigenlijk niets te zoeken heeft op VVD site. Goh hoe zou dat nou komen.....

    Dit is de reactie van Dhr Nieuwint Wijkvereniging Transvaal:

    Normaal gesproken heb ik niets te zoeken op de site van de VVD maar vandaag maak ik een uitzondering. Het begint al met het suffe stukje bovenaan, getekend door Keerweer, Laudy en Bonestroo. Een en al onzin en een totale vertekening van de feiten. Flankerende maatregelen, laat me niet lachen.
    1: Al in 2008 spraken we met wethouder Steegh over het meenemen van de Morsweg in de milieuzonering. Die is op 1 januari j.l. van kracht geworden. Overigens voor wat het waard is: Euro 1 tm 5 raast over de Morsweg als nooit tevoren. Controle is er niet en zal er ook nooit komen. Een vrachtwagen staande houden op de Morsweg betekent namelijk vragen om grote problemen omdat de onmiddelijk ontstane file niet valt uit te leggen.
    2: Het tegengaan van sluipverkeer, laat me niet lachen Frederik. Natuurlijk zijn er wegpiraten die op vrijdagmiddag de file willen omzeilen en als een idioot de Transvaalkade onveilig maken via een sluiproute. Daar zijn al veel katten door overleden. Maar waar laat je deze lieden dan als je de wijk gaat afsluiten? Juist, in de file die daarmee weer een stukje langer is geworden. Lood om oud ijzer dus.
    3: Wie wil er blauwe zones in de stad en juist geen verdere uitbreiding van restrictiegebieden? Juist, klets dan niet zo uit je nek door dit aan te voeren als flankerende maatregel. Laat jezelf eens goed informeren.
    4: Als die door jou zo gewilde parkeerdoos doorgaat worden er 36 bomen gekapt. Zeik dan niet over het toevoegen van extra groenvoorzieningen.
    5: Het enkele jaren monitoren is nu al veranderd in streng monitoren van verkeersdrukte en luchtkwaliteit. De dingen kunnen snel gaan. Weet jij hoe lang de bewoners al wachten op schonere lucht in de wijk? En jij wilt ze nog minstens enkele jaren laten doorkreperen terwijl je langs de kant van de weg staat om de boel te monitoren. Ik hoop dat je niet wordt overreden door een bakfiets.

    Het is eigenlijk te triest voor woorden dat iemand die het volk moet vertegenwoordigen zoveel onzin kan verkondigen. Je suggereert dat er ook schone vrachtwagens zijn. Frederik, die zijn er niet. En het gaat in een milieuzone niet om de schoonste vrachtwagens die er door mogen maar om de oude, meest vervuilende vrachtwagens die geweerd moeten worden. Dat is heel iets anders.
    En stop eindelijk eens met je mooipraterij want je weet met het kiezen voor een tijdelijke parkeergarage in Transvaal absoluut waar je nu eigenlijk voor gekozen hebt.

    Het is verhelderend, voor diegene die dit volgen, interesseren en mee bezig houden. Het wordt steeds duidelijker hoe de vork in de steel zit!

    Compliment voor Dhr Kos

    Geplaatst door Wereldburger op 17:19 13-jan-2010
  • @Wiepie en
    @ Pieter Kos

    Dat GL mee deed met college was om hun kansen over de stad te laten gaan.
    Dat PVDA/CDA/VVD, het redelijke verzoek van GL afwees, zegt wat over hen!
    Hoe u Wiepie hierop reageert, doet u helaas precies hetzelfde als de PVDA/CDA/VVD!

    Op VVD site wordt bevestigd het opereren van bijvoorbeeld VVD
    Mee eens-bezoeker op de site, had geen goed woordje over VVD,
    omtrent de hele fiasco..Zie hieronder de betreffende reactie:
    Helaas, heb ik voor de VVD, totaal geen goed woordje!
    Totaal geen respect, compromis en tegemoetkoming kunnen geven naar het
    redelijke verzoek van Groenlinks, dit ten koste van Groenlinks zelf die
    eruit ligt en de leefbaarheid van Morspoort/Transvaal. Schaam je!

    Uiteindelijk geld wel deze gegeven: Waht goes around, comes around,
    met andere woorden boontje komt om zn loontje, wat men oogst zult met zaaien.
    Jullie zullen ook dit terug krijgen als een boomerang, dat is mijn voorspelling!
    Laudy, helaas je hebt geen inhoud!

    Dhr Zevenbergen antwoordde op de reactie van Mee eens,
    Waar uiteindelijk Hans Nieuwint Wijkvberining Trnasvaal.

    Reactie van Meneer Nieuwint Wijkvereniging Tranvaal:
    Normaal gesproken heb ik niets te zoeken op de site van de VVD maar vandaag maak ik een uitzondering. Het begint al met het suffe stukje bovenaan, getekend door Keerweer, Laudy en Bonestroo. Een en al onzin en een totale vertekening van de feiten. Flankerende maatregelen, laat me niet lachen.
    1: Al in 2008 spraken we met wethouder Steegh over het meenemen van de Morsweg in de milieuzonering. Die is op 1 januari j.l. van kracht geworden. Overigens voor wat het waard is: Euro 1 tm 5 raast over de Morsweg als nooit tevoren. Controle is er niet en zal er ook nooit komen. Een vrachtwagen staande houden op de Morsweg betekent namelijk vragen om grote problemen omdat de onmiddelijk ontstane file niet valt uit te leggen.
    2: Het tegengaan van sluipverkeer, laat me niet lachen Frederik. Natuurlijk zijn er wegpiraten die op vrijdagmiddag de file willen omzeilen en als een idioot de Transvaalkade onveilig maken via een sluiproute. Daar zijn al veel katten door overleden. Maar waar laat je deze lieden dan als je de wijk gaat afsluiten? Juist, in de file die daarmee weer een stukje langer is geworden. Lood om oud ijzer dus.
    3: Wie wil er blauwe zones in de stad en juist geen verdere uitbreiding van restrictiegebieden? Juist, klets dan niet zo uit je nek door dit aan te voeren als flankerende maatregel. Laat jezelf eens goed informeren.
    4: Als die door jou zo gewilde parkeerdoos doorgaat worden er 36 bomen gekapt. Zeik dan niet over het toevoegen van extra groenvoorzieningen.
    5: Het enkele jaren monitoren is nu al veranderd in streng monitoren van verkeersdrukte en luchtkwaliteit. De dingen kunnen snel gaan. Weet jij hoe lang de bewoners al wachten op schonere lucht in de wijk? En jij wilt ze nog minstens enkele jaren laten doorkreperen terwijl je langs de kant van de weg staat om de boel te monitoren. Ik hoop dat je niet wordt overreden door een bakfiets.

    Het is eigenlijk te triest voor woorden dat iemand die het volk moet vertegenwoordigen zoveel onzin kan verkondigen. Je suggereert dat er ook schone vrachtwagens zijn. Frederik, die zijn er niet. En het gaat in een milieuzone niet om de schoonste vrachtwagens die er door mogen maar om de oude, meest vervuilende vrachtwagens die geweerd moeten worden. Dat is heel iets anders.
    En stop eindelijk eens met je mooipraterij want je weet met het kiezen voor een tijdelijke parkeergarage in Transvaal absoluut waar je nu eigenlijk voor gekozen hebt.

    Het is heel verhelderend, voor diegene die dit volgen, interesseren en mee bezig zijn.
    Het wordt steeds duidelijker hoe de vork in de steel zit!

    Compliment voor Dhr Kos

    Geplaatst door Wereldburger op 17:32 13-jan-2010
  • Je ziet wat de compromissen opgeleverd hebben. Je levert in en ligt er toch uit. Van GL had je mogen verwachten dat ze pal zouden staan voor wél maatregelen & GEEN parkeergarage.
    Ik snap trouwens niet zo erg dat het nu pas tot een confrontatie is gekomen. Met de fractie dan. Het lijkt er behoorlijk dat John Steegh, zoals steeds, gewoon lekker met het college mee gekeuteld is. Hij had eens een keer zijn rug recht moeten houden. Maar het kan zijn dat ik wat gemist heb....
    Het lijkt er nu sterk op dat de GL-fractie in feite gewoon de eigen falende wethouder teruggefloten heeft. Maar 'm ook knap in de luwte probeert te houden, door het accent geheel op de o zo krachtige GL-standpunten te leggen. Daar zat John Steegh toch voor.
    Wethouder deed niet wat hij moest doen en toch scoren bij wijkbewoners. Wat is politiek toch mooi, hè.
    Maar nogmaals, ik lever mijn mening zó in als ik soms toch iets gemist heb.

    Geplaatst door wiepie op 20:19 13-jan-2010
  • Dank voor je openhartige reactie Wiepie!

    @Kaka een nieuwe partij is onderweg,
    hou je ogen en oren open :-)

    Die alles verenigt, waar de burger in deze roerige tijd,
    zo om schreeuwt! overige info, volgt nog.....
    deze partij is een hit, vooral belangrijk: VERNIEUWEND!

    Vriendelijke groet

    Geplaatst door Wereldburger op 23:41 13-jan-2010
  • Uit de verschillende reacties van de GroenLinks fractie en haar vrijwilliger Edgard vd Burgt blijkt een stuitend gebrek aan zelfinzicht in hoe ver GroenLinks thans afstaat van de Leidse bevolking. Ik noem een paar "wapenfeiten" uit de afgelopen 4 jaar.
    De GroenLinks fractie heeft bij het bekend worden van de uitslag van het referendum over de Rijngouwelijn verklaard, deze uitslag te zullen respecteren. Haar eigen Wethouder heeft dan ook publiekelijk verklaard dat de RGL door de Leidse binnenstad er niet zou komen. Waar was GroenLinks, toen diezelfde Wethouder vervolgens doodleuk verklaarde, zich toch maar niets van deze uitslag aan te trekken? Met welke Leidse bevolkingsgroep heeft Groen Links daar dan overleg over gevoerd?
    Groen Links heeft is bij het collegeakkord met VVD, PvdA en CDA akkoord gegaan met bebouwing van de Oostvlietpolder met industrie. Wat was daar nou egenlijk groen en links aan? Welke intensieve communicatie met de Leidse bevolking is daaraan vooraf gegaan?
    De Leidse gemeenteraad heeft in de afgelopen 4 jaar een stortvloed van moties, besluiten en amendementen aangenomen. Ik daag de GroenLinks fractie uit het aantal daarvan te noemen, waarop GroenLinks anders heeft gestemd dan de PvdA. Dan kan de kiezer duidelijk zien welke meerwaarde een stem op GroenLinks in Leiden nog heeft.

    Geplaatst door Emile de Heer op 09:29 14-jan-2010
  • Gisteren heeft Pieter Kos op TV-West glashelder uiteengezet dat dat GroenLinks geheel achter de RIjnGouweLijn staat. En niet omdat de Provincie 'm anders toch doordrukt, of zo. Nee, die tram is gewoon nodig volgens hem. En van Kos ook geen woord meer over de overweldigende referendumuitslag. Tégen de RGL dus, voor wie het even is vergeten.
    GroenLinks hóórt hooguit de bevolking zou je kunnen zeggen.
    En soms doe je dan net of je luistert.

    Geplaatst door wiepie op 13:57 14-jan-2010
  • Deze hele toestand van GroenLinks die uit het college ligt.
    Heeft alles maar dan ook alles te maken met het feit
    die wellicht vele is ontgaan: De Vrijplaats Koppenhinksteeg Dossier betreft
    legaliseren. GroenLinks steunde ik meen vanaf 2005/2006
    de Legalisatie Koppenhinkesteeg, Maar VVD had hun eigen dubbele agenda
    waardoor GL ons niet meer kon blijven steunen, zodat GL door de
    handelswijze van VVD geen kant op kon, en het daardoor de legalisatie
    in het slop raakte. Waardoor GL daar onterecht de schuld van kreeg.
    en ik meen dat dat ook zo is gegaan met de Rijngouwelijn.

    De recente gebeurtenissen in gemeentelijk bestuur omtrent Groenlinks eruit:
    is precies hetzelfde en komt op zelfde neer: VVD die de hele boel terroriseert.
    Dat het maar zo lijkt dat GL de burger in de steek liet,
    maar nee het is juist net de omgekeerde wereld: VVD is de maffia.
    En dat is nou wat men bedoelt met: ¨Politieke spelletjes slecht voor de stad¨
    Want dit is de twee keer dat GL, door VVD is belazert!
    Laten we dat onthouden tijdens de Gemeenteraad verkiezingen.

    Ik zou zeggen: om VVD de rug toe te keren,
    juist nu op GL stemmen. Want dat is gerechtigheid en rechtvaardigheid!
    En getuigt van Solidariteit en vooral Democratie.
    Dezen die de VVD bewezen heeft niet in acht te nemen,
    en dus heeft verworpen ten koste van teveel rechten.

    Geplaatst door Wereldburger op 15:17 14-jan-2010
  • Deze hele toestand van GroenLinks die uit het college ligt.
    Heeft alles maar dan ook alles te maken met het feit
    die wellicht vele is ontgaan: De Vrijplaats Koppenhinksteeg Dossier betreft legaliseren. GroenLinks steunde ik meen vanaf 2005/2006 de Legalisatie Koppenhinkesteeg, Maar VVD had hun eigen dubbele agenda waardoor GL ons niet meer kon blijven steunen, zodat GL door de handelswijze van VVD geen kant op kon, en het daardoor de legalisatie
    in het slop raakte. Waardoor GL daar onterecht de schuld van kreeg. en ik meen dat dat ook zo is gegaan met de Rijngouwelijn.

    De recente gebeurtenissen in gemeentelijk bestuur omtrent Groenlinks eruit en Transvaal/Morspoort kwestie: is precies hetzelfde en komt op zelfde neer wat met Koppenhinskteeg dossier en nu Transvaal is gebeurd: VVD die de hele boel terroriseert. Dat het maar zo lijkt dat GL de burger in de steek liet, maar nee het is juist net de omgekeerde wereld: VVD is de maffia. En dat is nou wat men bedoelt met: ¨Politieke spelletjes slecht voor de stad¨ Want dit is de twee keer dat GL, door VVD is belazert! Laten we dat onthouden tijdens de Gemeenteraad verkiezingen.

    Ik zou zeggen: om VVD de rug toe te keren,
    juist nu op GL stemmen. Want dat is gerechtigheid en rechtvaardigheid! En getuigt van Solidariteit en vooral Democratie. Dezen die de VVD bewezen heeft niet in acht te nemen, en dus heeft verworpen ten koste van teveel rechten.

    Geplaatst door Wereldburger op 15:25 14-jan-2010
  • Deze hele toestand van GroenLinks die uit het college ligt.
    Heeft alles maar dan ook alles te maken met het feit
    die wellicht vele is ontgaan: De Vrijplaats Koppenhinksteeg Dossier betreft
    legaliseren. GroenLinks steunde ik meen vanaf 2005/2006
    de Legalisatie Koppenhinkesteeg, Maar VVD had hun eigen dubbele agenda
    waardoor GL ons niet meer kon blijven steunen, zodat GL door de
    handelswijze van VVD geen kant op kon, en het daardoor de legalisatie
    in het slop raakte. Waardoor GL daar onterecht de schuld van kreeg. en ik meen dat dat ook zo is gegaan met de Rijngouwelijn.

    De recente gebeurtenissen in gemeentelijk bestuur omtrent Groenlinks eruit en Transvaal/Morspoort kwestie: is precies hetzelfde en komt op zelfde neer wat met Koppenhinskteeg dossier en nu Transvaal is gebeurd: VVD die de hele boel terroriseert. Dat het maar zo lijkt dat GL de burger in de steek liet,
    maar nee het is juist net de omgekeerde wereld: VVD is de maffia. En dat is nou wat men bedoelt met: ¨Politieke spelletjes slecht voor de stad¨ Want dit is de twee keer dat GL, door VVD is belazert! Laten we dat onthouden tijdens de Gemeenteraad verkiezingen.

    Ik zou zeggen: om VVD de rug toe te keren,
    juist nu op GL stemmen. Want dat is gerechtigheid en rechtvaardigheid! En getuigt van Solidariteit en vooral Democratie. Dezen die de VVD bewezen heeft niet in acht te nemen, en dus heeft verworpen ten koste van teveel rechten.

    Geplaatst door Wereldburger op 15:27 14-jan-2010
  • Deze hele toestand van GroenLinks die uit het college ligt.
    Heeft alles maar dan ook alles te maken met het feit
    die wellicht vele is ontgaan: De Vrijplaats Koppenhinksteeg Dossier betreft
    legaliseren. GroenLinks steunde ik meen vanaf 2005/2006
    de Legalisatie Koppenhinkesteeg, Maar VVD had hun eigen dubbele agenda
    waardoor GL ons niet meer kon blijven steunen, zodat GL door de
    handelswijze van VVD geen kant op kon, en het daardoor de legalisatie
    in het slop raakte. Waardoor GL daar onterecht de schuld van kreeg.
    en ik meen dat dat ook zo is gegaan met de Rijngouwelijn.

    De recente gebeurtenissen in gemeentelijk bestuur omtrent Groenlinks eruit
    en Transvaal/Morspoort kwestie: is precies hetzelfde en komt op zelfde neer
    wat met Koppenhinskteeg dossier en nu Transvaal is gebeurd:
    VVD die de hele boel terroriseert. Dat het maar zo lijkt dat GL de burger in de steek liet,
    maar nee het is juist net de omgekeerde wereld: VVD is de maffia.
    En dat is nou wat men bedoelt met: ¨Politieke spelletjes slecht voor de stad¨
    Want dit is de twee keer dat GL, door VVD is belazert!
    Laten we dat onthouden tijdens de Gemeenteraad verkiezingen.

    Ik zou zeggen: om VVD de rug toe te keren,
    juist nu op GL stemmen. Want dat is gerechtigheid en rechtvaardigheid!
    En getuigt van Solidariteit en vooral Democratie.
    Dezen die de VVD bewezen heeft niet in acht te nemen,
    en dus heeft verworpen ten koste van teveel rechten.

    Geplaatst door Wereldburger op 15:27 14-jan-2010
  • Deze hele toestand van GroenLinks die uit het college ligt.
    Heeft alles maar dan ook alles te maken met het feit
    die wellicht vele is ontgaan: De Vrijplaats Koppenhinksteeg Dossier betreft
    legaliseren. GroenLinks steunde ik meen vanaf 2005/2006
    de Legalisatie Koppenhinkesteeg, Maar VVD had hun eigen dubbele agenda
    waardoor GL ons niet meer kon blijven steunen, zodat GL door de
    handelswijze van VVD geen kant op kon, en het daardoor de legalisatie
    in het slop raakte. Waardoor GL daar onterecht de schuld van kreeg.
    en ik meen dat dat ook zo is gegaan met de Rijngouwelijn.

    De recente gebeurtenissen in gemeentelijk bestuur omtrent Groenlinks eruit
    en Transvaal/Morspoort kwestie: is precies hetzelfde en komt op zelfde neer
    wat met Koppenhinskteeg dossier en nu Transvaal is gebeurd:
    VVD die de hele boel terroriseert. Dat het maar zo lijkt dat GL de burger in de steek liet,
    maar nee het is juist net de omgekeerde wereld: VVD is de maffia.
    En dat is nou wat men bedoelt met: ¨Politieke spelletjes slecht voor de stad¨
    Want dit is de twee keer dat GL, door VVD is belazert!
    Laten we dat onthouden tijdens de Gemeenteraad verkiezingen.

    Ik zou zeggen: om VVD de rug toe te keren,
    juist nu op GL stemmen. Want dat is gerechtigheid en rechtvaardigheid!
    En getuigt van Solidariteit en vooral Democratie.
    Dezen die de VVD bewezen heeft niet in acht te nemen,
    en dus heeft verworpen ten koste van teveel rechten.

    Geplaatst door Wereldburger op 15:28 14-jan-2010
  • @Wereldburger. Pieter Kos verkondigt geheel met eigen volle (on)verstand, dat hij een groot voorstander van die tram is.
    Niks VVD, niks CDA, niks Provincie. Geen excuses voor GroeLlinks dus.

    Geplaatst door wiepie op 16:23 14-jan-2010
  • Pieter Kos mag toch voor een tram zijn ,maar zijn partij niet
    hij zal het niet overal mee eens zijn, want dit soort partijen waar iedereen het overalles eens is zijn echt eng!!!

    Geplaatst door aadb op 16:50 14-jan-2010
  • @ wereldburger: Zo simpel is het niet. De VVD heeft wellicht GL belazert, GL heeft regelmatig echter geen ruggengraat getoond. GL heeft de afgelopen vier jaar de kans gehad om te laten zien waarvoor ze staan, en ze hebben de kiezer op verschillende manieren laten vallen. Waar is het Groene aspect gebleven? Waar is de democratie? Ingaan tegen de uitkomst van een referendum?

    Geplaatst door estefania pampin op 16:59 14-jan-2010
  • en begrijpt het wel of niet, dat is dus precies het spel
    die de grote partijen hebben ingezet om betrokkene tegen elkaar uit te spelen: niets meer en niets minder.

    En na regen komt zonneschijn, Wie kiest voor die zonneschijn.
    Je tegenkeren naar GL toe, zou precies hetzelfde zijn hoe grote partijen GL hebben benadeelt, dat is immoreel.

    Groot inclusief dubbele agenda, en daar tegen over GL als partner resultaat: bedrogen uitgekomen.

    Overigens zou ik willen zien, wat nu nodig is: GL met Transvaal wijkvereniging met een nieuwe aankomende partij samen, om er iets moois van te maken. Want GL, Transvaal wijk en Vrijplaats Koppenhinksteeg, zitten in hetzelfde schuitje.

    Deze zouden steun bij elkaar moeten zoeken, als tegengeluid wat er al die jaren is gebeurd en nog is. Dat is de oplossing.
    Want dezen allen hebben in de kern dezelfde waarachtige waardes, alleen die zijn op sluwe wijze gedwarsboomd door grote-partijen machtsmisbruik.


    Geplaatst door Wereldburger op 18:26 14-jan-2010
  • @ wereldburger!!!!!!!!!! Was jij soms bang dat jouw stukje niet geplaatst zou worden? Doe niet zo nerveus om iets 5 keer te posten.

    Trouwens GL heeft het de afgelopen 4 jaar mooi laten liggen bij de burgers. Basta.

    Geplaatst door Pimm op 18:28 14-jan-2010
  • @aadb. Ik dacht anders dat Pieter Kos gewoon voor de fractie sprak. Zonder voorbehoud. Hij bracht het ook als hét GroenLinks standpunt. En dat verwacht je natuurlijk ook van een fractievoorzitter.
    Ik vind trouwens ook dat iemand een eigen mening mag hebben.Maar dat meld je dan even. Hier was daar geen sprake van.

    Geplaatst door wiepie op 18:28 14-jan-2010
  • Mijn stuk liep vast, bij de site: dat ligt aan de site zelf.
    Vraag in vervolg waarom hoe of wat, en niet gelijk met je kant en klare oordeel klaar staan. Dank u.


    Ik hoop dat het nog een mooi jaar mag worden.

    Vriendelijke groet,

    Geplaatst door Wereldburger op 18:54 14-jan-2010
  • Prachtige uitzending van TVWest inderdaad.
    Een nette heer die Pieter Kos.
    Maar die Grutje Gruttenveen van de VVD beweerde daar dat als die Garage er is de verkeersdrukte van de Morsweg eraf is, omdat dat verkeer die garage ingaat. Het ontlast de Transvaal daardoor.
    Ben ik nou gek, of zij?

    Geplaatst door nescio op 13:52 15-jan-2010
  • Nee, natuurlijk ontlast die parkeergarage de Morsweg niet van autoverkeer. Naast sluipverkeer om de N206 te ontlopen komt er nu nog bestemmingsverkeer bij, dat van en naar dit parkeerdek gaat rijden. Alleen als de Rijnzichtbrug wordt afgesloten voor autoverkeer en alleen open blijft voor bussen en fietsers, wordt de Morsweg een rustige weg voor bestemmingsverkeer voor die wijk. Andere maatregelen zullen daar niet helpen.

    Geplaatst door Emile de Heer op 14:50 15-jan-2010
  • Een parkeergarage trekt natuurlijk auto's aan. En aangezien auto's zich tot op heden doorgaans over wegen verplaatsen, wordt het drukker op die wegen. Die mevrouw van de VVD werd niet erg gehinderd door echte kennis. Zij blaatte gewoon de Kamer v Koophandel na. Maar wel in heel beschaafd Nederlands.

    Geplaatst door wiepie op 15:46 15-jan-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Herkomst rijbewijs is onbelangrijk (uitleg)
Poll
Eens (10%)
Oneens (90%)
Totaal aantal stemmen: 181
advertenties

Top 5 energie (tip)

advertenties