Leidsch Dagblad - Horeca Noordwijkse Grent in neerwaartse spiraal
 

Horeca Noordwijkse Grent in neerwaartse spiraal

Horeca Noordwijkse Grent in neerwaartse spiraal / archieffoto HDC Media

NOORDWIJK - Kroegen op de Grent dreigen over de kop te gaan. De omzetten zijn met een derde tot de helft teruggelopen. En dat allemaal sinds de vervroeging van de sluittijden, zeggen de ondernemers. ,,Ik denk dat het voor veel kroegen al te laat is.’’

Door Redactie Leidsch Dagblad - 5-6-2012, 17:08 (Update 5-6-2012, 17:12)

Het is onvermijdelijk dat er zaken moeten sluiten, voorspelt Hans Opdam van café The Grand. ,,Vier maanden geleden stonden er achthonderd fietsen voor de deur, nu vierhonderd. De gemeente gooit het op de effectiviteit van het fietsenbeleid, maar wij weten dat er gewoon minder klanten zijn. Ik heb al personeel moeten laten afvloeien.’’
Nico van der Spek van The Champ meldde tijdens de maandelijkse Stamtafelbijeenkomst dat de omzet met dertig procent is teruggelopen, Opdam denkt dat sommige zaken bijna de helft van hun inkomsten hebben ingeleverd. De tijd waarin het geld moet worden verdiend, is verkleind tot een à twee uur.

 

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding





Stelling

Garantie is duidelijk genoeg

Veel consumenten onderschatten hun rechten bij garantie. Ze weten niet waar ze recht op hebben als er iets mis is met hun aankoop. Dat meldt Consuwijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens het loket maken consumenten daarom vaak ten onrechte geen aanspraak op garantie. Om van het gedoe af te zijn, betalen veel consumenten reparaties maar zelf. De schuld bij de producent leggen is wel erg makkelijk. Consumenten moeten gewoon goed lezen, de garantie is duidelijk genoeg.

Stelling
Zorgvraag van de week
Rob Wouters
Oogarts
Oogcentrum Noordholland
Thema van deze week: vlekjes en bultjes op oog/oogleden
Lees verder