Premium

Rineke Gronert uit Petten wacht lang op geld van haar afgebroken reis naar Nepal

Nepalese gebedsvlaggen.
© Foto Pixabay

Hulpverzoeken gaan vaak over geld dat niet loskomt. Zo ook dat van Rineke Gronert uit Petten.

Zij was op reis met BudgetAir maar moest de trip vanwege corona afbreken. BudgetAir beloofde haar half september dat zij binnen tien dagen 235 euro zou terugkrijgen. Dat gebeurde alsmaar niet en op haar mails kwam geen reactie en bellen lukte haar niet. Zij vreesde dat het ermee te maken had dat de reis was geboekt via Stichting Renuka Nepal die inmiddels is gestopt. Dat blijkt te kloppen, wanneer wij navraag doen en met excuses voor de slechte bereikbaarheid antwoord krijgen. Die 235 euro was in september naar de rekening van de stichting overgemaakt maar teruggekomen en daar is het toen bij gebleven. Nu heeft Rineke Gronert haar geld alsnog terug.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.