Premium

Echtpaar Krohof uit Leiden vist net achter het net bij terugstorting geld reis

© Foto Transavia

Niet alle problemen rond annuleringen van vliegreizen door covid-19 halen de krant, maar soms zitten er zaken tussen, die wel erg nadelig voor de klant uitpakken.

Neem het echtpaar Krohof uit Leiden. Ze boeken een reis naar Alicante, waar ze bij vrienden op bezoek willen die er net een huis hebben gekocht en dat trots willen laten zien. De heenreis is op 22 maart met Transavia, maar in de week ervoor wordt al duidelijk dat het niet verstandig is te reizen. Op 19 maart gaat het echtpaar naar het reisbureau en daar horen ze dat Transavia de mogelijkheid biedt om reizen, die niet geannuleerd zijn, gratis om te boeken naar een latere datum. Dat doet het echtpaar, maar ze zijn er niet gerust op dat ze in oktober wel kunnen vliegen, gezien de gezondheidsklachten. Kan Transavia niet alsnog nu een terugbetaling doen?

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.