Premium

Kunnen de televisies van Jeanette Oosthoek naar de vuilstort?

Ziggo zit in de slotfase van het twee jaar terug begonnen afschakelen van het analoge tv-signaal om meer bandbreedte te krijgen voor digitale televisie.

Bij de start in 2018 keek 10 procent van hun abonnees nog niet digitaal. Kennelijk is de operatie soepel verlopen, want we krijgen er nooit klachten over. Tot nu. Jeanette Oosthoek. Uit haar check bij Ziggo blijkt dat haar twee dure B&O televisies, een dvd-speler en een ander opname-apparaat niet overweg kunnen met het digitale signaal - ook niet met een apart kastje ertussen. Lekker is dat, moet ze allemaal nieuwe apparaten kopen vanwege die Ziggo-operatie? ,,Ik heb helemaal geen behoefte aan digitale televisie. Dit beleid van Ziggo leidt tot extra kosten voor de consument en veroorzaakt een grote berg elektronica-afval.” Dat klinkt niet goed. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten als geserveerd. Na onze tussenkomst zoekt Ziggo contact met haar en dan blijkt dat haar apparaten wel degelijk prima overweg kunnen met hun digitale signaal. Er gaat een monteur bij haar langs die haar apparatuur goed aansluit en de wifi optimaliseert. Haar zorg heeft op een misverstand berust. Een pak van Oosthoeks hart.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.