Premium

’De eerste naam die je dan te binnen schiet, is heus niet die van de meest verfijnde adverteerder’ | column

Martijn van Lith (1985) groeide op in Katwijk en studeerde in Leiden. Iedere vrijdag schrijft hij over bijzondere of juist doodnormale mensen en gebeurtenissen in de regio.

Een van de leukste dingen aan gesponsorde woonprogramma’s is de schaamteloosheid waarmee logo’s in beeld verschijnen. Soms zeulen er twee mannen net even te langzaam met een pakket door de kamer – nooit eens met de letters ondersteboven. Soms blijft de camera een seconde of drie plakken aan de opdruk van de werkpolo –altijd met een scherpe focus. En alsof dat nog niet genoeg is, blijkt men nooit te beroerd om de toch al eindeloze reclameblokken nog even te rekken met een speciale groet van de meubel-, sanitair- en klusboeren die dit alles mogelijk maken. Natuurlijk, het is commerciële televisie en al die programma’s en verbouwingen betalen zichzelf niet. Ik snap het wel. Het is het totale gebrek aan subtiliteit waar ik van geniet.

Meer nieuws uit Leiden

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.