Leiden mikt op grote congressen

Redactie Leidsch Dagblad
Leiden

'Destination: Leiden'. Dat staat over niet al te lange tijd op de congresuitnodigingen die internationale clubs van beroepsgroepen versturen aan hun leden. Negen Leidse bedrijven, instanties en instellingen slaan de handen ineen om dat te bewerkstelligen. Donderdagmiddag zetten zij in het gloednieuwe 'event center' van Holiday Inn de handtekeningen onder hun samenwerkingsovereenkomst.

Ieder jaar worden ze gehouden: circa 10.000 grote congressen rond een specifiek vakgebied. Daar praten specialisten uit allerlei landen elkaar bij over recente ontwikkelingen, volgen ze workshops en wonen ze lezingen bij.

Leiden wil een stuk van die koek en de nieuwe samenwerking moet daartoe bijdragen. De universiteit is één van de belangrijkste partijen die gisteren een handtekening zette, weet Martijn Bulthuis van Leiden Marketing. ,,Die is hiervoor heel hard nodig. Want als marketingorganisatie of bedrijf zo'n vereniging uitnodigen, dat is 'not done'. Het moet via de wetenschappers zelf gaan.''

Meer nieuws uit Leiden

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.