Gewonde bij brand in tuinhuisje Leiden door verwisselen gasfles

Leontien van Engelen
leiden

Bij het verwisselen van een gasfles bij een tuinhuisje op het terrein van de Onderlinge Tuin Vereniging (OTV) op de Vlietweg in Leiden ging het vrijdagmorgen helemaal fout. De fles ontplofte, waarna het tuinhuisje vlam vatte. Er was een slachtoffer die zwaargewond raakte.

Het tuinhuisje en een naastgelegen schuur giingen in vlammen op. Het duurde enige tijd voor de brandweer met blussen kon beginnen omdat het huisje op een moeilijk te bereiken plek lag.

Ook stond het op een groot terrein gelegen tuinhuisje ver van water waardoor de watervoorziening een probleem was. Daarom werd er flink wat materieel met bluswater naar de brand gestuurd.

De rookwolken waren in de wijde omtrek te zien. De Vlietweg werd afgesloten.

Meer nieuws uit Leiden

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.