Katwijk wil dienstverlening verbeteren
Om de ’beste gemeentelijke dienstverlener van Nederland’ te worden, moet Katwijk werken aan verbeterpunten. Dat is de conclusie van een rapport dat het bureau TNS NIPO in opdracht van de Kamer van Koophandel heeft laten uitvoeren. Daarin zijn 26 gemeenten in de regio onder de loep genomen.
Vooral aan de deskundigheid van de medewerkers moet gewerkt worden in Katwijk. De ambtenaren moeten zich ’beter inleven en oplossingen aandragen’. Het uiteindelijke doel is om op tachtig procent van de vragen in het eerste contact met de burgers een antwoord te geven.Het gemeentehuis heet tegenwoordig een Klant Contact Centrum. Net als in andere gemeenten in Nederland wil Katwijk de burgers op maat bedienen. De website is vorig jaar aangepast, waardoor burgers allerlei zaken thuis vanachter de computer digitaal kunnen aanvragen en het is nu mogelijk afspraken te maken op het gemeentehuis. Om de burgers beter van dienst te zijn, heeft de kustplaats de openingstijden onlangs verruimd.