Strijd in Bollenstreek om glasvezelklanten
Strijd in Bollenstreek om glasvezelklanten
Waar het bedrijf Reggefiber probeert om 30 procent van de streekbewoners enthousiast te maken voor glasvezel, is kabelexploitant Ziggo begonnen met een publiciteitsoffensief om de eigen klanten binnenboord te houden. Ziggo-abonnees in de streek hebben een mail ontvangen met de boodschap dat zij voor een betere internetsnelheid en beeldkwaliteit echt niet hoeven over te stappen op glasvezel. Het bedrijf onderbouwt die stelling met een onderzoek van de Consumentenbond.
Ziggo, een grote speler in dit gebied, doet niet mee met de glasvezelproviders maar vertrouwt op de eigen kabeltechniek. ,,Met kabel bent u even goed voorbereid op de toekomst als met glasvezel’’, heeft het bedrijf de eigen klanten laten weten. ,,Volgens onderzoek van de Consumentenbond bieden kabel en glasvezel dezelfde uitstekende HD beeldkwaliteit en hoge internetsnelheden. Overstappen is dus overbodig. Want wat je al hebt, heb je niet meer nodig’’, zegt Harry de Haas, directeur Consumentenmarkt van Ziggo.