2FOR1 verwacht duizenden couverts bij veertig restaurants in Noordwijk

Leo van Milt, chef-kok van Tespelduyn, wordt gefotografeerd door Monica Stuurop.

Leo van Milt, chef-kok van Tespelduyn, wordt gefotografeerd door Monica Stuurop.© Foto Leidsch Dagblad

Peter van der Hulst
Noordwijk

Veertig restaurants in Noordwijk dienen komende maand duizenden maaltijden op. Alles onder het motto 2FOR1. De actie, waarbij van de twee bestelde menu’s er maar één hoeft te worden afgerekend, begon zes jaar geleden om tijdens de toen nog rustige maand november, klanten te trekken.

Gisteren werd bij Alexander Beach Club de aftrap gegeven voor alweer de zesde campagne. Chef-koks lieten zich voor een publiciteitscampagne op de foto zetten door fotografe Monica Stuurop, terwijl Stephan Stokkermans, voorzitter van de Noordwijkse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland, verhaalde over het succes van de actie. ,,Het is ooit begonnen om gaten op te vullen, maar we zien nu vele gasten, ook uit de regio, nog voor het aanbreken van de feestdagen heerlijk uit eten gaan. Het succes is ook te danken aan de menu’s, waarbij de restaurants het beste van hun mogelijkheden laten zien.’’

Hoewel de actie nog moet beginnen is de speciale campagnepagina met alle menu’s (www.noordwijk.info) al 36.000 keer bekeken. Stokkermans schat in ’dat de restaurant zo’n 15.000 tot 20.000 couverts wegzetten’. ,,Het spectrum is breed: van eetcafés tot restaurants met een Michellin-ster. Tijdens deze maand gaan ze naar restaurants waar ze anders niet zo snel naar toe zouden gaan.’’

Komend jaar wordt de actie waarschijnlijk naar Noordwijkerhout uitgebreid, de gemeente waarmee Noordwijk in 2019 fuseert. ,,Dat lijkt me logisch. De fusie biedt nieuwe kansen’’, aldus Stokkermans. Nu al zijn er deelnemers uit het buurdorp, zoals Tespelduyn.

Meer nieuws uit Duin- en Bollenstreek

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.