Arriva zegt sorry voor problemen busvervoer Leiden

Arriva zegt sorry voor problemen busvervoer Leiden

Arriva zegt sorry voor problemen busvervoer Leiden© Archieffoto HDC Media

Ron Amesz
leiden

Arriva heeft een deel van de problemen in het busvervoer in de regio vooraf verkeerd ingeschat. ,,We hebben ons best gedaan, maar we hadden dingen beter kunnen doen'', zegt een woordvoerster.

Arriva nam zondag het busvervoer in de regio over van Connexxion. Sindsdien is het chaos. Bussen komen niet of te laat en door het ontbreken van lijnnummers en bestemmingen is het onduidelijk waar de bussen naar toe gaan.

,,We zijn gestart met een nieuwe dienstregeling, nieuw materieel en nieuwe medewerkers. Dat is een hele grote operatie. En het is nog geen geoliede machine'', aldus een woordvoerster.

Zij reageert geschrokken op reacties van lezers en andere reizigers dat er nog steeds veel onduidelijkheid heerst over routes en dat bussen niet of te laat rijden. Met name de ontbrekende bestemmingsaanduidingen is een groot probleem. ,,Wij hebben 24 stadsbussen overgenomen van Connexxion. Ons communicatiesysteem is anders dan die van hen en dus werkte de aanduiding niet. Dat hadden we vooraf beter moeten bekijken.'' Sinds dinsdag hebben de bussen tijdelijke LED-borden met bestemming. ,,Die zijn klein, maar het is beter dan niets. Een voor één gaan deze bussen voor technisch onderhoud aan de kant.''

De bussen die vooralsnog 'op zwart' staan, zijn de nieuwe streekbussen. Die hebben een technische storing. ,,Dit weekend gaan die bussen naar binnen om de storing op te lossen.''

Ook de service van Arriva op Leiden Centraal had beter gekund. Er werden alleen extra mensen ingezet in de spits. Ook buiten de spits is het druk bij het busstation. ,,In het Visitor Centre is een Arriva Store waar mensen de hele dag terechtkunnen. De bewegwijzering daarheen ontbreekt nog. Dat gaan we aanpassen.''

TESSA DE WEKKER

Meer nieuws uit Leiden

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.