Oegstgeest praat opnieuw over nieuwe website

Redactie Leidsch Dagblad
oegstgeest

Burgemeester en wethouders van Oegstgeest doen vanavond een nieuwe poging om de politiek te overtuigen van de noodzaak om meer dan een ton te investeren in een nieuwe gemeentelijke website. In januari weigerde de politiek nog akkoord te gaan met die forse uitgavenpost.

Waarom zou de gemeente een nieuwe website nodig hebben. Om op die vraag een antwoord te geven waar de gemeenteraad mee uit de voeten kan, heeft het gemeentebestuur de afgelopen jaren een ’Visie op dienstverlening’ op papier gezet. In die visie staan mooie zinnen als ’de klant staat centraal in onze dienstverlening’, maar ook concrete stellingnames als ’de gemeente verleent de diensten zoveel mogelijk digitaal’.Die digitale dienstverlening is met de huidige website nogal problematisch. Die is namelijk hopeloos verouderd en de leverancier is niet in staat om de boel te moderniseren en de digitale service uit te breiden. Daar komt bij dat de er sprake is van een ’verstoorde werkrelatie’ met de leverancier en dat de computers waar het hele systeem op draait om instorten staan en liever vandaag dan morgen vervangen moeten worden. Niet voor niets kwam Oegstgeest bij een recent onderzoek naar de bereikbaarheid van gemeentelijke websites als de op één na slechtste uit de bus.

Meer nieuws uit Leiden

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.