Advertenties onder de hamer bij het Leidsch Dagblad

Redactie Leidsch Dagblad
Leiden

Winkels hebben het zwaar. Klanten kopen via internet net zo makkelijk in China als om de hoek en reclame maken om ze weer terug te krijgen is duur. Het zijn voorwaar geen makkelijke tijden. Michael Chitoe, advertentieverkoper voor deze krant, bedacht er iets op: advertentieveilingen.nl. Daar gaat overgebleven advertentieruimte bij afslag van de hand.

Sinds deze week draait bij de Leidse titels van uitgever HDC media (Leidsch Dagblad, Het op Zondag en Witte Weekblad). De proef duurt anderhalve maand. In die tijd staan er vooral advertenties op de veilingsite voor over een paar dagen. Adverteerder en uitgever hebben de tijd.

Mocht de Telegraaf Media Groep (TMG) - waar HDC Media een dochter van is - na de proef doorgaan, dan moet het een stuk sneller. ,,Dan verschijnen de veilingen echt een paar uur voor de krant naar de drukker gaat'', zegt Chitoe.

,,Maar dan moet de hele organisatie erop worden ingericht, en alle systemen. Dat hebben we nog niet gedaan, want dat is echt een enorme operatie. Dan heb je het dus ook over àlles. Regionale dagbladen, tijdschriften, Metro, Spits! en de Telegraaf zelf. Dat is tenminste wel mijn doel.''

Meer nieuws uit Leiden

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.