Premium

De 14-jarige Tom heeft niet lang plezier van zijn eerste mobieltje

De 14-jarige Tom heeft niet lang plezier van zijn eerste mobieltje
© Illustratie 123rf

Na lang sparen kan Tom Stroet van 14 een eigen mobieltje kopen. De pret duurt kort.

Na een week laadt het toestel niet meer op. Reparatiedienst Dynafix constateert waterschade en dat valt buiten de garantie. Op het inmiddels toegestuurde vervangende toestel heeft de jongen daarom geen recht. Of hij moet het terugsturen, en heeft dan niks meer, of z’n ouders moeten 187 euro betalen. Met tegenzin doen zij dat laatste, want ze vertrouwen die waterschade niet. Tom was uiterst zuinig op zijn telefoon en het toestel heeft de huiskamer niet verlaten. Dus waar komt die waterschade dan vandaan?

Belsimpel had wel uitgelegd dat een toestel daarvoor niet in het water geplonsd hoeft te zijn en dat het al kan komen door grote temperatuurverschillen, maar overtuigen kon dat niet. En binnen het half jaar wettelijke garantie moet de verkoper toch bewijzen dat een mankement de consument te verwijten is?

Op onze vragen reageert Belsimpel bijzonder doortastend én positief. Ze gaan Tom schadeloos stellen. Bij twijfel over vochtschade kiest het bedrijf de kant van de klant, maar volgens de woordvoerder was de schade hier zichtbaar ontstaan door waterdruppels. Niettemin vindt hij dat Belsimpel hierover niet optimaal heeft gecommuniceerd. ,,Dat kan denk ik constructiever, beter en meer met een uitgestoken hand. Ik ga mijn collega’s hierop coachen en voor Tom zetten we een nieuwe oplossing in werking.” Die 187 euro wordt terugbetaald. Mooi is dat!

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons dan!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.