Premium

Van babyboomer tot generatie Z, vijf generaties actief in organisaties. Maar hoe blijf je als bedrijf interessant voor jongeren?

Van babyboomer tot generatie Z, vijf generaties actief in organisaties. Maar hoe blijf je als bedrijf interessant voor jongeren?
Ervaren rot Daniël Zuidema (links) en millennial Jesse Schmidt van HVC samen in de cabine van een inzamelwagen.
© Foto Erik Rietman

Van de babyboomers tot generatie Z. Vijf generaties zijn steeds vaker tegelijk actief in bedrijven en organisaties. Een unicum. Maar wie denkt dat de jonkies zich laten vertellen hoe het moet, heeft het mis. Als ze niet worden geaccepteerd als ’cultuurvernieuwers’ zijn ze zo weer verdwenen.

De babyboomers (geboren tussen 1945-1955), generatie X (1955-1970), de pragmatisten (1970-1985), de millennials (1985-2000) en generatie Z (na 2000): de komende jaren zullen ze steeds vaker allemaal in ...

VERDER LEZEN?

Altijd en overal toegang tot onze beste artikelen.

Meer nieuws uit Achtergrond

Keuze van de redactie