Veel schade bij flatbrand in Alphen aan den Rijn

1/3
Alphen aan de Rijn

In een appartement op de zevende etage van een flat in de Diamantstraat in Alphen aan den Rijn is vrijdagavond brand uitgebroken. De veroorzaker was een accu van een elektrische fiets in de woonkamer.

De bewoners van het appartement waren op het moment van het uitbreken van de brand niet thuis. Ambulancepersoneel heeft zich ontfermd over de hevig geschrokken bewoner van het bovengelegen appartement op de achtste etage, laat de Veiligheidsregio Hollands Midden op Twitter weten.

Ook op de andere verdiepingen zijn de woningen gecontroleerd. Hier werd geen overlast van rook of stank waargenomen. De twee appartementen op de zevende en achtste verdieping zijn door de brandweer geventileerd. Niemand raakte gewond.

De schade aan de getroffen woning is groot. Stichting Salvage en woningbouwvereniging Woonforte zijn inmiddels begonnen met het opnemen van de schade.

Meer nieuws uit Leiden