Premium

Mevrouw Meijer kan niet meer genieten van ’lekkere’ wandelschoenen

Mevrouw Meijer geniet van de Ecco wandelschoenen, die ze heel lang geleden kocht en uitsluitend gebruikt voor het wandelen over markten. „Dat gebeurt hoogstens vijf keer per jaar, dus er waren helemaal geen slijtageplekken.” Toch laat de zool van de linkerschoen los. Met kunst- en vliegwerk kan Meijer thuiskomen.

Omdat de winkel waar ze de schoenen destijds kocht, niet meer bestaat, gaat ze naar een andere Ecco-winkel en die stuurt de schoenen naar de fabriek. Het antwoord verrast haar: de schoen is niet meer te repareren, want de zool was gemaakt van hergebruikt materiaal. Ze raadpleegt een schoenmaker en die zegt dat de hele zool vervangen moet worden. Dat kost 80 euro. Ecco biedt haar wel 50 euro korting op een nieuw paar schoenen. „Had ik meer mogen verwachten?” vraagt mevrouw Meijer aan ons.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.