Premium

Transavia vliegensvlug? Ho maar

Transavia vliegensvlug? Ho maar
© Foto Transavia

Ineke Vos reist eind maart terug van Faro naar Amsterdam met Transavia en koopt in het vliegtuig een mooi horloge.

Bij thuiskomst blijkt dat het bandje te wijd is. Ze neemt contact op met de Duitse firma waar het horloge vandaan komt met de vraag of het ingekort kan worden. Dat kan niet. Daarop wil ze de koop ontbinden, maar dat is nog niet zo gemakkelijk te regelen. Ze wordt van het kastje naar de muur gestuurd en terug. Transavia verwijst naar de Duitse firma en die verwijst weer terug. ,,Daar heb ik de vraag 17 mei neergelegd en sindsdien niks meer vernomen.’’

Verantwoordelijk

Het lijkt ons dat Transavia verantwoordelijk is als verkoper en als we contact zoeken met woordvoerster Claudia Metz is het probleem - na drie maanden wachten - snel uit de wereld. ,,Excuses namens Transavia dat dit te lang duurde! Onze klantenservice heeft het bedrag van het horloge net overgemaakt naar deze passagier. Mijn collega’s hebben ook meteen gekeken hoe het proces van retour sturen van producten en afspraken daarover met onze leveranciers verbeterd kan worden. Fouten maken gebeurt helaas, maar we hopen hier van te kunnen leren.’’

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.