Premium

’Claim annuleringskosten maar op jullie gasten’

’Claim annuleringskosten maar op jullie gasten’
© Illustratie 123RF

Is dat nou niet raar? Wanneer Dineke en Frank Sijmons het vakantiehuisje voor het vieren van hun 50-jarige bruiloft vanwege een ernstig zieke dochter moeten annuleren, wil de verzekeraar slechts 2/10e deel uitkeren. De rest moeten hun acht gasten maar ergens zien te claimen...

Ze kunnen de reactie op hun claim van SNS-tussenpersoon Volmacht Kantoor Nederland nauwelijks geloven. Ze moeten hun kinderen en kleinkinderen maar vragen om via hun reisverzekering de rest bij te passen. Maar waarom gaat Volmacht Kantoor Nederland er van uit dat zij die hebben afgesloten? De kinderen en kleinkinderen hebben toch niet geboekt en niet betaald? Die komen alleen gezellig bij (o)pa en (o)ma langs.

Frank Sijmons is woedend: ,,Stel, dat ik nog eens veertig vrienden had uitgenodigd om een avondje langs te komen om het feest mee te vieren, dan had SNS natuurlijk gezegd, dat wij maar recht hadden op 2/50e deel van het totale schadebedrag. Wel een hele makkelijke manier om onder je verplichtingen uit te komen.”

We spreken er SNS op aan. Gelukkig zijn de verzekeraar en Volmacht Kantoor Nederland direct bereid hun beslissing nog eens kritisch te beoordelen. ,,Wij hebben gezien dat alle tien familieleden met hun volledige NAW-gegevens op het boekingsformulier stonden. Maar achteraf vinden we dat de omstandigheden - zo’n gedenkwaardig feest vanwege een ernstig zieke dochter moeten afblazen - een minder strikte benadering rechtvaardigen. Daarom wordt besloten toch het volledige bedrag uit te keren. Het spijt ons dat we de claim in eerste instantie anders hadden geïnterpreteerd”, aldus de woordvoerder.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.