Premium

’Dat verdient een dikke pluim’

’Dat verdient een dikke pluim’

Complimenten van tevreden consumenten

Lubbers Heemskerk

Bert Lanfermeijer uit Beverwijk bestelt bij woninginrichter Lubbers in Heemskerk voor 1545 euro een Stressless stoel waarvoor een levertijd van acht tot twaalf weken staat. Na een aantal weken wachten ziet Lanfermeijer op de website van Lubbers dat diezelfde stoel tot 1 oktober in de aanbieding is, voor 995 euro. „Dat scheelde maar liefst 550 euro. Na een prettig overleg met de heer Lubbers kregen wij de stoel alsnog geleverd voor de actieprijs. Dit verdient een dikke vette pluim.”

Blokker Leiden

Het lukte de familie Van der Voorst uit Leiden niet om het twee jaar oude Senseo apparaat te ontkalken. Met de koffiezetter onder de arm gingen ze terug naar de winkel, Blokker, om te vragen of die het naar Philips kon sturen. Dat kon niet. Wat wel kon, was het uitzoeken van een gratis andere Senseo. „Een compliment aan Haley Bruinsma van Blokker voor de goede service.”

Connexxion

Jos Aker uit Wervershoof meldt dat hij op 29 juni, een prachtige zaterdag, met zijn vrouw aan het fietsen was, toen hij bij Nibbixwoud een lekke band kreeg. Zijn vrouw fietste door naar Wervershoof om daar de auto te pakken om hem op te halen. Inmiddels was hij haar vast tegemoet gelopen. „Maar wat schetste mijn verbazing!? Er kwam een Connexxionbus aan en die stopte. De chauffeur vroeg of ik nog ver moest, waarop ik antwoordde ’nog helemaal naar Wervershoof’. Zijn antwoord was ’zet je fiets maar in de bus en dan breng ik je daar naartoe.’ Inmiddels was mijn vrouw al onderweg om mij op te halen. Maar ik vond dit grote klasse en daarom geef ik deze chauffeur van lijn 132 een dikke pluim!”

Kruidvat

Kruidvat krijg een compliment van Albert Vooijs uit Rijnsburg. In de winkel bleken geen opzettandenborsteltjes meer verkrijgbaar voor een ouder type, maar nog steeds goed werkende elektrische tandenborstel van het huismerk van Kruidvat. Naast zijn eigen gezin gebruikt ook hun op kamers wonende zoon eenzelfde type tandenborstel. Vervelend dus. Maar als meneer Vooijs contact opneemt met de klantenservice, krijgt hij het aanbod om hun twee oude tandenborstels kosteloos voor twee nieuwe exemplaren om te ruilen in de dichtstbijzijnde winkel. „Klasse.”

BMW

Hans Boon uit Wormerveer meldt een mooie ervaring ver van huis, in Coudekerque-Branche in Frankrijk om precies te zijn. „Op het dashboard van de auto begon een geel lampje te branden. Dat betekent: doorrijden tot de eerstvolgende garage maar bij rood licht stoppen. Bosch Car Service gebeld die mij naar de dichtstbijzijnde BMW garage loodste. De boordcomputer werd uitgelezen en na een half uur was het karwei geklaard door de BMW garage in Coudekerque-Branche. Ik had op een forse rekening gerekend maar hoefde niets te betalen. Waar maak je dit nog mee?”

EP Beerepoot

Uit Sint Maarten komt Martin Swart die een pluim uitdeelt aan EP Beerepoot in Schagen. „Bij het installeren van de daar gekochte tv door twee vriendelijke monteurs valt hen op dat een Bose soundbar op tafel klaar staat om afgevoerd te worden, omdat die het al een jaar niet meer doet. Zij vinden dat zonde en proberen hem weer aan de praat te krijgen. Dat lukt ook nog. Maar al snel zien we dat de uitgekozen tv eigenlijk veel te groot is voor de beschikbare plaats. Terug naar de winkel blijkt dat geen enkel probleem: de tv mag omgeruild worden voor een maat kleiner en een paar dagen later komt een even vriendelijke monteur dat in orde maken, ook weer kosteloos. Prima service!”

Uw compliment?

Heeft u ook een leuke ervaring die u wilt delen? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.