Lezerscomplimenten

Lezerscomplimenten

Complimenten van consumenten

Na het uitzoeken bij Pearle in Leiden van twee brillen op sterkte voor de prijs van een, kreeg Riny Bijkerk een week na levering spijt van deze aankoop. Ze zou meer hebben aan een zonnebril, bedacht zij. Na een telefoontje met de winkel kon ze langs komen om van één bril een zonnebril op sterkte te laten maken. Op haar vraag of er extra kosten waren, was het antwoord: ’Nee mevrouw, we hebben graag tevreden klanten!’ „Dit vind ik echt klasse!”

Keuken-Hof

Henk van Bokhoven uit Schagen wil ons zijn waardering voor de service van Keuken-Hof in Wieringerwerf niet onthouden. Kort terug viel hun koelvriescombinatie plotseling stil. De monteur van de fabriek die erbij kwam was snel klaar met de conclusie: einde apparaat, niet meer te herstellen. Het apparaat was pas twee jaar en drie maanden oud dus op papier zou de garantie verlopen zijn. Meneer van Bokhoven meldde dit bij de Keuken-Hof waar de combinatie was gekocht en na enig praten werd er, zonder gezeur, een spiksplinternieuw inbouwapparaat beloofd. „Een paar dagen later werd deze gratis geïnstalleerd bij ons thuis. Geen terugrekening van de twee jaar gebruik. Een klantvriendelijke oplossing. Hulde!”

MediaMarkt Cruquius

Anita Woortman uit Haarlem kocht laatst bij de MediaMarkt in Cruquius een Philips televisie die ze wilde laten thuisbezorgen, zodat de oude tv meteen mee terug kon. Transportbedrijf Dynalogic zou hiervoor zorgen. Op de afgesproken dag kreeg ze mail dat de televisie niet op het sorteercentrum was aangekomen. Met de nieuwe afspraak die ze maakte ging het net zo. Ze verloor haar vertrouwen en ging terug naar MediaMarkt. Het personeel vond het ook vervelend en trad meteen handelend op. Een verkoper laadde de televisie in een MediaMarkt-busje en bracht hem terstond naar haar huis. „Super klasse. Bedankt Patrick en Herman!”

Specsavers Den Helder

Bij Specsavers in Den Helder kocht Trudy Peer uit Den Helder een bril die niet wilde wennen. „Na een paar dagen aanmodderen omdat ik er niet goed door kon lezen ben ik terug gegaan en na de bril bekeken te hebben en opnieuw meten, bleek het leesgedeelte te laag te zitten. Er zijn nieuwe glazen besteld en ik dacht dat die in mijn montuur geplaatst zouden worden. Niets daarvan, in plaats daarvan heb ik een compleet nieuwe bril gekregen. Dat is topservice!”

Spoorwegmuseum

Een compliment van Kitty Hulsebosch uit Uitgeest voor het Spoorwegmuseum in Utrecht. Na een geslaagd bezoek mochten haar kinderen iets in het museumwinkeltje uitkiezen. Het elektrische treintje dat haar jongste zoon koos, bleek het thuis niet te doen. Na contact hierover werd prompt een nieuwe trein opgestuurd. ’Bedankt voor de goede service.”

Home and Joy

In een maandblad zag Joke Schuring uit Bennebroek vogels van metaal en omdat ze ze erg leuk vond, zocht zij op waar in haar omgeving deze te koop zijn. Het bleek bij Home and Joy in Hillegom. De eigenaresse van de zaak belde met de maker en bestelde twee grote zwaluwen voor haar. Na een paar dagen kon zij de vogels ophalen. Toen moesten ze nog worden opgehangen. ,,De bestemde plek was nogal hoog - de muur van een vide. Ik kon daar niet bij en mijn man kan door omstandigheden niet meer op een trap staan. De mevrouw zei dat haar man dat vast wel wilde doen, en ja hoor, hij arriveerde die zaterdag met zijn gereedschapskist en een trap. Ik was erg dankbaar en die mijnheer wilde beslist geen vergoeding! Waar vind je nog zo’n service?”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsman