Complimenten van consumenten

Complimenten van consumenten

Beuker Wielersport

Uitzonderlijk klantvriendelijk vindt Joke Brouwer uit Huizen Beuker Wielersport bij haar in winkelcentrum Holleblok. Ze belde over de gebroken remkabel van de rollator van haar moeder. Direct kon ze langskomen, werd al het werk aan de kant gelegd en de rem meteen gerepareerd, omdat haar moeder niet zonder kan. Onlangs was ze ook al à la minute geholpen met een lekke band van de fiets die ze gebruikt om post te lopen. ’Fantastische lui’, meent ze.

Koel Keukens

Erica van Hemert uit Castricum is blij met Koel Keukens in Zaandijk. Een vriendin van haar had per ongeluk de deur van de carrousselkast van haar inmiddels tien jaar oude keuken te hard dicht gedrukt, waardoor de deur scheef in de scharnieren hing en niet meer sloot. „Ik nam contact met Koel Keukens op om dit te laten repareren. De volgende dag al kwam eigenaar Bob. Heeft alles keurig hersteld. Op mijn vraag wanneer de rekening zou komen in verband met vergoeding door de verzekering zei Bob met een stralende lach, dit hoort bij onze service. Wat een geweldig mens. Gezien mijn leeftijd zal ik geen nieuwe keuken meer aanschaffen en met die wetenschap zo’n service blijven geven vind ik grandioos! Bedankt Bob.”

Bestron

Jan Eggens uit Leimuiden kocht enkele jaren geleden een klein model Bestron Stoomcleaner. Handig voor het schoonmaken van de dérailleurs van hun fietsen, kleine vlekken wegwerken en meer. Maar intensief gebruikten ze hem niet. Vorig jaar ging de afsluiter in het bedieningshandvat een beetje lekken. Dat werd snel erger. Helaas was de winkel intussen verdwenen en de garantie verlopen. „Toen stuurde ik Bestron een mailtje met de vraag: ’loont het de moeite om gereedschap te kopen en kan ik dan zelf een pakking vervangen?’ Binnen een dag een antwoordmail: ’Stuur maar op, we kijken er kosteloos naar.’ Drie dagen later kwam de cleaner retour met een geheel nieuwe slang plus handvat/afsluiter. Gratis. Hulde voor Bestron die met hun apparatuur toch in de goedkopere klasse zit.”

EP Beerepoot

Chapeau en petje af voor EP Beerepoot in Schagen. Dat schrijft Marcel Hoogzaad uit Schagen. Bij de levering van hun nieuwe wasmachine van Siemens was een minimale transportschade ontstaan. Wat later las hij in de gebruiksaanwijzing dat het apparaat dan nooit meer gebruikt mag worden. Inmiddels had hij er al wel twee wassen mee gedraaid. „Uiteindelijk heeft Beerepoot de situatie tot een zeer goed einde gebracht door een nieuwe Siemens te leveren samen met een envelop met 50 euro voor al het ongemak.”

Co Schipper

Rijwielhandel Co Schipper in De Rijp krijgt een schouderklop van Margriet Veken uit Heemskerk. Op haar e-bike reed zij onlangs met zes vriendinnen een deel van de pontjes-route. Ze zouden picknicken in Noordeinde op die leuke plek achter de kerk ’De Vermaning’. Ergens in De Rijp sloeg het noodlot toe. Haar achterband liep leeg. Een aardige Volendamse schilder probeerde hem te repareren, maar hij liep steeds weer leeg. We hadden al gehoord dat rijwielhandel Schipper zo’n twee kilometer verder weg was, maar dat was wel een heel eind met de fiets aan je hand. Toch maar gebeld. De zoon luisterde naar ons droevige verhaal en bood spontaan aan de fiets op te halen. Binnen tien minuten stond hij bij ons, laadde de fiets in en bracht hem en mijzelf naar de zaak. De andere meiden fietsten er achteraan. Binnen een half uur was mijn band weer gerepareerd. Hij heeft ook de voorband opgepompt en van alle vriendinnen de banden gecontroleerd en zo nodig opgepompt. Zo konden we toch nog naar ’de kerk’ voor een heerlijke picknick.”

Wilt u met een eigen compliment reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Alle klachten en vragen aan de ombudsman in één nieuwsbrief. Schrijf u hier in.

Meer nieuws uit Ombudsman