Nepvlammetjes blijven ’stilstaan’

Nepvlammetjes blijven ’stilstaan’
Screendump van de website van euro2deal.nl

Hanneke Evers koopt op de website euro2deal.nl een bijna magische elektrische sfeerhaard voor aan de wand. ,,Binnen de kortste keren hebben je (!) en de medebewoners een heerlijk behaaglijk gevoel! Met de Ambi Light functie kun je kiezen uit negen fraaie, magische kleuren en kleurschakeringen.” Dat belooft wat.

Voorjaar 2019 wordt de haard geleverd maar blijft vanwege de verbouwing tot augustus in de doos. Nadat hij is gemonteerd, doet hij het welgeteld twee dagen. Dan geeft de kachel nog wel warmte af, maar blijven de voorheen behoorlijk levensechte ’vlammetjes’ stilstaan.

Evers maakt er een filmpje van en mailt haar klacht naar euro2deal.nl. Evers mag hem ruilen, maar heeft de doos niet meer en dan belooft euro2deal.nl de fabrikant te vragen de haard bij haar om te wisselen. Maar er gebeurt niets en vanaf oktober lukt het haar niet meer om met de webshop in contact te komen.

Ook onze mail komt onbestelbaar terug en het telefoonnummer van klantenservice bestaat niet meer. Vreemd, want de website bestaat nog gewoon en er staat niets over een faillissement in het centraal insolventieregister van de rechtbank (http://bit.ly/OMBinsol). Dus hoe zit dat?

We komen via het Handelsregister uit bij het moederbedrijf, goedkoper.nl in Den Haag. Daar meldt de woordvoerder dat euro2deal.nl is opgeheven maar ze gaan wel hun best doen de klacht van Hanneke Evers nu snel de wereld uit te helpen, want dit vinden ook zij heel vervelend. De woordvoerder houdt woord. Al snel meldt hij dat Hanneke Evers de haard mag houden en dat een nieuwe wordt gestuurd. Inderdaad wordt die daags daarna afgeleverd. Een hartverwarmende revanche.

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.