Huis schoonmaken: de perfecte work-out én super hygiënisch

Huis schoonmaken: de perfecte work-out én super hygiënisch

Goed poetsen in huis is super hygiënisch en je blijft er ook nog eens fit door. Ramen lappen, bedden verschonen en tegels schrobben als de perfecte work-out.

Stofzuigen is een echte energievreter: 250 calorieën per uur. De stang naar voren en achteren trekken is goed voor biceps en triceps. Maak, voor strakke billen, bij die duwbeweging telkens een lunge (fitnesshouding). Vervang wel op tijd de stofzuigerzak anders stoot het apparaat meer stof uit dan het opzuigt.

Krachthonk

Ook de badkamer is een waar krachthonk. Boen de badkuip en tegels glanzend schoon en dweil in squathouding de vloer. Dan nog in hurkhouding de wc reinigen. Week de toiletborstel af en toe in een emmer heet water met scheutje chloor. Laat de borstel drogen voordat je hem terugzet in de houder. In de badkamer verbrand je al snel 350 calorieën per uur.

Natte spons

De lentezon maakt in een klap helder dat ook de ramen naar een natte spons snakken. Geen punt, want met trekken en zemen train je de armen en schouders. Een paar keer extra het keukentrapje op, en je pakt meteen de beenspieren mee. Hup, weer 300 calorieën verbrand.

Andere calorieslurpende klusjes zijn volgens drogespieren.nl: tuinieren (300 calorieën per uur) en autowassen (200 calorieën) Smeer na al dat schoonmaken handcrème op, want droge handen zijn gevoeliger voor infecties.

Meer nieuws uit Metropool

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.