Juwelier Suisse Den Helder geeft na zeven jaar aankoopbedrag gevoelige armbanden terug

Juwelier Suisse Den Helder geeft na zeven jaar aankoopbedrag gevoelige armbanden terug

Suisse Juwelier in Den Helder weet als geen ander wat uitmuntende klantenservice is.

Zeven jaar geleden hebben Jan en Hilleke van Donk uit Den Helder twee gouden armbanden in de zaak gekocht. Eentje bleek breukgevoelig en regelmatig moesten zij terug voor reparatie. Dat werd altijd kosteloos gedaan. ,,Begin dit jaar waren beide armbanden weer gebroken en is er wederom overleg geweest met de leverancier. Het bleek zinloos om ze wederom te repareren, ze zouden toch weer gaan breken en daarmee een groot risico geven tot verlies. De leverancier vindt de aankoopdatum te lang geleden en wil niet praten over enige vorm van vergoeding. We zijn dan ook erg blij en aangenaam verrast, dat Suisse Juwelier zelf heeft besloten om ons het volledige aankoopbedrag van 2000 euro terug te geven. Op deze manier willen wij Rob en Hermanna hartelijk danken voor de zeer goede service.”

Pearl e Katwijk

Ondanks het advies kunststof glazen in zijn nieuwe montuur te plaatsen, koos Nico van Beelen uit Katwijk toch voor glas. Binnen een jaar moest hij terug naar Pearle om tot drie keer toe een kapot glas te vervangen dat telkens brak door eigen schuld. Voorzichtig informeerde hij uiteindelijk wat het ging kosten om de glazen te vervangen voor kunststof. Het antwoord was: ’niks’. Meneer van Beelen opgetogen: „In 2019 is Pearle verkozen tot beste winkelketen van Nederland en de vestiging in Katwijk tot de beste van de regio Zuid-Holland. In 2020 zetten zij dit gewoon door. Door de sterkte van mijn glazen zijn ze niet de goedkoopste, daarom des te meer verdient Pearle Katwijk aan de Princestraat een dubbele duim. Top!”

Uysal’s Weesp

Van Co de Geus uit Weesp krijgt Uysal’s stomerij in Weesp een pluim. Hij bracht er een pantalon om te laten stomen en om er een zoom in te stikken. Voor dat zomen hoefde hij echter niet te betalen. ’Service van de zaak’ kreeg hij te horen. „Dat vind ik een leuke geste. Daarom deze pluim.”

Grent Gevelrenovatie

Over het renoveren van de gevels van hun woning door Grent Gevelrenovatie uit Bovenkarspel waren Wim en Laura Kersten uit Grootebroek sowieso al heel tevreden. Muren waren schoongespoten, de voegen uitgehakt en opnieuw ingevoegd, hier en daar werd lood vervangen en ten slotte werd met name de voorgevel geïmpregneerd. Maanden later merkte het paar dat het lood rond de schoorsteen omhoog was gewaaid en omgekruld. Zelf naar de nok van het dak klimmen was geen optie. Ze schrijven: ,,Onze eerste ingeving was ’de firma Grent heeft vast wel een bakkie aan een hoogwerker om het lood weer te bevestigen, zoals het hoort’. Het vakmanschap en de geweldige service stonden ook nu weer garant voor een perfecte uitvoering van het klusje. Rekening? ’Dit was een nazorgactie zonder kosten, hoor’, aldus Barry Grent. Klasse toch?”

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.