Premium

Busreizigers in de regio steeds tevredener

Busreizigers in de regio steeds tevredener
Leiden

Busreizigers in de regio beoordeelden hun rit vorig jaar gemiddeld met een 8. Dat is iets hoger dan de afgelopen jaren en ook iets hoger dan het landelijk gemiddelde.

Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-klantenbarometer, waarvoor het openbaar vervoer in tachtig Nederlandse regio’s onder de loep is genomen.

De gebruikers van de Arriva-bussen in Zuid-Holland Noord zijn over bijna alle onderdelen van de busrit heel goed te spreken. Zo scoren instapgemak en het vinden van een zitplaats een 9,1 en is de veiligheid tijdens de rit goed voor een 8,9. De klantvriendelijkheid van het personeel scoort een 8,3 en de reissnelheid een 8,2.

Het minst tevreden zijn de busreizigers over de prijs van de rit (gemiddeld oordeel 6,2) en de informatievoorziening bij vertragingen en andere problemen. Voor dat laatste onderdeel geven de reizigers Arriva een 5,5. Dat is een fractie lager dan de score in de afgelopen jaren en ook iets lager dan het landelijk gemiddelde.

Meer nieuws uit Leiden

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.