’Leen Bakker, een lichtpuntje in deze lastige tijd’

’Leen Bakker, een lichtpuntje in deze lastige tijd’

Benita Woerdeman-Muiteman uit Haarlem deelt maar wat graag een heel groot compliment uit aan Vincent van de Horst van Leen Bakker op de Paul Krugerkade bij haar in de stad.

Zij kocht eind januari voor haar moeder een sta-op-stoel omdat mam ging verhuizen naar zorginstelling Overspaarne. Na drie maanden ging de stoel niet goed meer omhoog. Haar moeder kan niet zonder die stoel, maar door de coronacrisis was het niet meer toegestaan te kijken wat er aan de hand was. Vincent van de Horst hielp grandioos door een nieuwe stoel te bezorgen en de ’oude’ mee te nemen. Die was door de verpleging in de hal gezet om hem te kunnen omwisselen. „Wat een lichtpuntje in deze lastige tijd waarbij bezoeken niet mogelijk is en we nu een hele blije moeder hebben in haar fijne nieuwe stoel. Chapeau voor Vincent van de Horst!”

Edwin Groen

We zijn de tel onderhand kwijt van de complimenten voor fietsenzaak Edwin Groen in Heerhugowaard. Nu komt er weer eentje van Ben en Joke Schilder uit Schagen. Het gaat over hun twaalf jaar terug elders gekochte Batavus Padova. Twee jaar terug kwam uit een onderhoudsbeurt naar voren dat de accu nog 98 procent capaciteit had. Toch viel hij onlangs stil. Zij met de e-bike naar Edwin Groen die na overleg met de fabriek adviseerde de accu te resetten. Dat gebeurde en fluitend fietst het echtpaar nu weer rond zonder angst dat de trapondersteuning uitvalt. „Een andere fietsenhandel zou gezegd hebben dat er een andere accu van 650 euro in moest, maar Edwin Groen niet. We zijn zo blij!”

De Oogkamer Alkmaar

Complimenten van Alkmaarder Piet Hoogmoed voor opticien De Oogkamer in Alkmaar. Twee jaar geleden kocht hij daar een topmerk bril. Bij de jaarlijkse brilcontrole merkte hij op dat hij niet tevreden was over de niet zo goede staat van het montuur. De eigenaar nam daarop contact op met de leverancier. „Twee weken later werd ik gebeld dat er kosteloos een nieuw montuur klaar lag. Wat ik ook klasse vind, is dat er de nodige veiligheidsvoorschriften op een prettige manier worden toegepast. Top, zeker in deze moeilijke tijd voor een ondernemer.”

Ivana Sassenheim

Gerard Kors uit Velserbroek mailt dat onlangs de deurgreep van zijn driepuntsluiting-slot niet meer in de horizontale stand terugkwam. „Bij opening van de slotkast bleek het veertje gebroken. Diverse ijzerhandels gebeld om te vragen of men mij aan een nieuw veertje kon helpen. Een nieuw slot met dezelfde afmetingen was niet meer verkrijgbaar. Dit zou betekenen dat er nieuwe gaten gefreesd moeten worden. En er ook een nieuwe sluitplaat bij besteld moet worden, kosten voor beide snel 130 euro. Eén telefoontje naar Ivana in Sassenheim er aan gewaagd en het probleem voorgelegd. De medewerker vroeg mij foto’s te sturen van het slot en het veertje. Een paar uur later kreeg ik een mailtje dat men een gelijk veertje had gevonden en dat het kosteloos mijn kant op zou komen. (Kreeg er twee toegestuurd.) Dat is nog eens service van de medewerker Maurijn Spierings van Ivana.”

Bakkum & Krook Uitgeest

Bakkum & Krook installeerde acht jaar geleden bij de familie Baltes in Uitgeest een badkamer. Op koningsdag kregen ze plots lekkage aan de metalen sifon van de wastafel. Doorgeroest… De volgende dag verbazing bij Bakkum&Krook want dat zou toch niet kunnen... „Ze gaven direct een compleet nieuwe set mee en ’als het je niet lukt bel je maar!’. Van betalen wilden ze niets weten. Toppers, Sieb en collega’s!”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment te vergeven? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden.

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.