Premium

Half miljoen euro voor Noordwijks college om snel in te spelen op coronacrisis

Noordwijk Marketing krijgt een ton van de gemeente om met behulp van een campagne toeristen weer naar de badplaats te trekken.
© Foto Els Bax
Noordwijk

Om de economische gevolgen van de coronacrisis te kunnen beperken heeft het Noordwijkse college van burgemeester en wethouders een budget van een half miljoen euro gekregen. Daardoor kan er direct worden gereageerd op initiatieven vanuit de samenleving, zonder dat het dagelijkse bestuur eerst een twee maanden durende procedure moet volgen om geld bij de gemeenteraad te vragen. Zo kan Noordwijk Marketing nu rekenen op een ton voor een reclamecampagne.

„Het zijn bijzondere tijden, waarin het water bij sommige sectoren aan de lippen staat, daarom stemmen wij in met deze handelingsbevoegdheid van het college”, verwoordde CDA-fractievoorzitter Theo Alkemade de veel gedeelde gevoelens. „Normaal volgt het geld de plannen, maar het gaat nu om het geven van vertrouwen. Controleren doen we in deze crisis als gemeenteraad achteraf. Wel vragen we ons af of het budget voldoende is. Dat had wat ons betreft ook 1 of 1,5 miljoen euro kunnen zijn. Dat betekent niet dat het budget ook op moet. Het is geen blanco cheque”, aldus Toon van Tol namens Puur.

Meer nieuws uit Duin- en Bollenstreek

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.