’Mammoet Zwaagdijk voor een zeer goede service’

Bij Mammoet woongigant in Zwaagdijk kocht de familie Van der Haring uit Midwoud ruim vijf jaar terug zes eetkamerstoelen met kunstleer als bekleding.

„Nu bleek na vijf jaar dat de bekleding zeer forse slijtageplekken ging vertonen, zelfs gaten. Wij hebben Mammoet gevraagd of de stoelen eventueel opnieuw bekleed zouden kunnen worden, nu met echt leer. Eigenares Suzanne Entius mailde dat het opnieuw bekleden qua prijs in de buurt zou komen van nieuwe stoelen. Daarom hebben we zes nieuwe echt lederen stoelen uitgezocht. Op de nota stond ongevraagd een forse korting van ongeveer 25 procent. Wij stellen dit zeer op prijs en vinden het een zeer goede service.”

Specsavers Beverwijk

Hans Sanders uit Heemskerk weet nu al waar ooit zijn volgende bril vandaan komt: Specsavers in Beverwijk.

„Mijn bril van ruim een jaar oud bleef ergens achter haken waardoor het montuur waar het glas in zat brak en het glas eruit viel. Eigen schuld, dit kan gebeuren. Dus ik naar Specsavers om te kijken of ze daar nog zo’n zelfde bril hebben zodat het glas overgezet kan worden zodat het niet al te veel gaat kosten. Even zoeken en ja hoor ze hadden nog zo’n montuur. Als ik even tien minuten ging winkelen dan zou het glas er in zitten. Na tien minuten kom ik terug en de bril was klaar. ’Wat krijgt u van mij?’ vraag ik. Niets! ’U mag hem gratis meenemen.’ Mijn verbazing was groot, dat is wel een top service.’’

Mijn Liefste Boek

Els van Diepen uit Heerhugowaard wil graag een pluim geven voor de uitgever van Het Liefste Boek in het Deense Aarhus.

Vanwege het feit, dat ze door de coronavoorzorgsmaatregelen niet naar de kleinkinderen kan, had zij als verrassing voor hen zo’n gepersonaliseerd voorleesboekje besteld met hun eigen namen (Esmee en Lars). Bij het afleveradres had zij echter per abuis haar eigen adres gezet. In een mail vroeg ze of dat nog kon worden veranderd, maar helaas... het boek was al in productie en dat kon niet meer. Els van Diepen: „Maar ze snapten dat het in deze coronatijd niet mogelijk was om het boek zelf te gaan geven, dus hebben ze gratis een tweede exemplaar gedrukt en naar het adres van de kleinkinderen gestuurd... Geweldig!!”

Jac Nota in Dirkshorn

Ger Kliffen vindt dat beddenspecialist Jac Nota in Dirkshorn zich onsterfelijk heeft gemaakt. De vervanger voor zijn kapotte infrarood ontvanger van zijn beweegbare bed waar hij al zo lang tevergeefs naar zocht, lag bij hen zomaar in het magazijn en raadt eens: Kliffen mocht het apparaat gratis meenemen. Hij voelde zich een kind op sinterklaasavond! Hij heeft meteen getrakteerd. Zo hoort dat bij sinterklaas.

De Schakel Den Helder

Wim en Ina de Graaf uit Wieringerwerf delen graag een pluim uit aan woonwinkel De Schakel in Den Helder. In januari hadden zij daar een bank gekocht en die kwam in maart. Helaas viel hij in de praktijk tegen. Erg hoog en hard. Na twee weken belde het echtpaar toch maar met De Schakel en die nam de bank terug. ,,We hebben een andere bank uitgezocht. Daar moesten we wel iets op toeleggen maar dat was erg weinig dus we zijn heel blij. Topservice!”

Uw compliment?

Heeft u ook een leuke ervaring met een winkelier, bedrijf of instantie? Doe eens aardig en geef ook eens een compliment. Mail naar ombudsman@mediahuis.nl

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.