Nieuw beeldmerk voor een nieuw gevormde gemeente: ’Noordwijk een verademing’

De onthulling van het nieuwe beeldmerk met Quirine Kamphuisen, burgemeester Wendy Verkleij en wethouder Roberto ter Hark.

De onthulling van het nieuwe beeldmerk met Quirine Kamphuisen, burgemeester Wendy Verkleij en wethouder Roberto ter Hark.© Foto Gemeente Noordwijk

Peter van der Hulst
Noordwijk

Noordwijk presenteert zich de komende jaren als ’een verademing’. Het beeldmerk laat in een oogopslag zien waar de vier kernen van de gemeente - Noordwijk Binnen, Noordwijk aan Zee, Noordwijkerhout en De Zilk - voor staan.

Het nieuwe logo, waar vooral ook de inwoners zich in moeten herkennen, bevat naast de tekst ’Noordwijk een verademing’, met de regel ’Member of ESPA, European Spas Association’ een verwijzing naar de recent verkregen kuuroordstatus. Noordwijk profileert zich daarmee als een badplaats waar het gezond toeven is. Boven de plaatsnaam is een sierlijk en glooiend beeldmerk in verschillende kleuren aangebracht. De vorm, waarin ook de letter N kan worden herkend, en tinten verwijzen naar de uiterlijke kenmerken van Noordwijk.

,,Ik ben er ongelofelijk trots op dat we samen zoiets moois hebben neergezet dat zo treffend eenvoudig is’’, aldus Quirine Kamphuisen, directeur van Noordwijk Marketing. ,,Alle elementen uit onze prachtige kernen en natuur, de sfeer en de mentaliteit komen samen in één gevoel en beeld. De kleuren van het beeld komen uit het landschap. Van de zee en de lucht via het strand, de duinen en het groen naar de bollenvelden. Noordwijk is genieten en thuiskomen: een verademing.’’

Burgemeester Wendy Verkleij prees bij de onthulling het ontwerp. ,,Het straalt rust, ruimte en beweging uit. Maar nog belangrijker: het is onderscheidend, verbindend en passend bij Noordwijk. Zodat onze inwoners en ondernemers zich erin herkennen en er trots op mogen zijn en het onze bezoekers zal inspireren.’’

Het beeldmerk voor de vorig jaar nieuw gevormde gemeente Noordwijk is ontwikkeld onder de regie van Noordwijk Marketing. Dat gebeurde in nauwe samenwerking met de gemeente en vertegenwoordigers uit Noordwijk en Noordwijkerhout.

Gelijktijdig met de onthulling van het nieuwe beeldmerk van de gemeente is de campagne begonnen om toeristen - nu de maatregelen rond corona zijn versoepeld - weer langzaam naar Noordwijk te trekken. De campagne ’Tijd om bij te komen in Noordwijk’ wordt zowel via landelijke televisie als online-kanalen gevoerd.

Meer nieuws uit Duin- en Bollenstreek

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.