Premium

Webshop VeryVoga bakt er niks van: ’recht op uw deur’?

Waarom zou je online je kleding kopen bij veryvoga.nl? Nou, zelf weten ze het wel. Lees en gniffel maar mee: ’Recht op uw deur, anytime, anywhere. VeryVoga zet uw prioriteiten eerste en schepen over de hele wereld met, zoals DHL of UPS. Wij bieden versnelde verzending alsook budget bewuste opties. Als we gebruik maken van internationaal vertrouwde logistieke dienstverleners, je gemoedsrust te weten dat uw belangrijke benodigdheden zal er zijn wanneer je ze nodig hebt te krijgen.”

Daarom dus. Knullig - wat heet. Een Chinees die vanuit een torenflat in Peking of waar ook denkt wat euro’s te kunnen verdienen? Welnee, als we VeryVoga mogen geloven zijn ze sinds 2018 ’wereldwijd marktleider als online verkoper van schoenen, jurken en accessoires’. We hebben twijfels. En met ons Marianne Koopman uit Heerhugowaard die er vijf bikini’s koopt en deze binnen de 14 dagen bedenktijd terugstuurt naar Schiedam - het hoeft niet naar Hongkong waar het bedrijf zetelt. Na een maand heeft ze het aankoopbedrag van 98,35 euro echter nog niet terug en reageren op haar mails doet VeryVoga niet. De 37 klachten op klachtenkompas.nl en 151 op klacht.nl doen het ergste vrezen. Toch proberen we het met een mail naar Hongkong. Prompt komt het geld, maar slechts 78,68. Kennelijk is niet alleen hun vertaalcomputer van slag.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.