Premium

Probleem ’wanhopige dakeigenaar’ in Hoorn verholpen

Controle van de werkzaamheden aan de dakgoot... Goverts (l) houdt in de gaten hoe het water stroomt.
© Foto Mediahuis

Niks erger dan lekkage in de woning en dan niet kunnen vinden waardoor het komt. Nel en Valentijn Geverts-Beenhakker uit Hoorn krijgen er mee te maken.

Twee jaar terug wordt de dakgoot gerepareerd in verband met lekkage. Er wordt een coating in de goot gelegd, maar dat helpt niet. Daarop wordt besloten een specialist in te schakelen, Dakreparatie.nu met kantoor in Amsterdam. Voor 700 euro wordt de goot voorzien van vloeibaar zink en tijdens het werk wordt geconstateerd dat de nok ook problemen op zal leveren, dus die wordt voor 650 euro vervangen. Maar het lekken is niet over. De goot lekt links, rechts en in het midden. Na een reparatie zou het over moeten zijn, maar helaas. Een deel van het probleem zou door de aanhechting van de goot van de buurman komen. Er volgen nog een paar bezoeken, maar als de problemen niet opgelost zijn en het lekken blijft, richt Geverts zich tot ons.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.