Premium

Nieuwe coronamaatregel zorgt nauwelijks voor problemen bij Leidse restaurants, bezoekers over het algemeen begripvol

Leiden

Voor de Leidse horecazaken kwam er maandag een extra coronaregel bij: ze moeten bezoekers vragen zich te registreren bij aankomst. De GGD kan de gegevens, zoals de naam en het telefoonnummer, gebruiken voor bron- en contactonderzoek. „De meeste bezoekers werken absoluut mee. Als je uitlegt waarom je het doet, scheelt dat heel veel”, zegt Pien ’t Hart van restaurant BurgerZaken.

Bij het restaurant in de Breestraat houden ze volgens ’t Hart sinds vrijdag de contactgegevens van de klanten bij. Naast de voordeur staat een hoge tafel met daarop desinfecterende gel en een lijst waarop de gegevens ingevuld worden. Volgens de medewerkster schrijft het personeel zelf alles op. „Dat is het handigst. Ook omdat dan minder mensen de pen vasthouden, en je moet toch die vragen stellen, dus het is ook een stukje gastvrijheid.”

Meer nieuws uit Leiden

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.