Nanine Linning heeft Marijn Rademaker altijd aanbeden
Na veertien operaties was Marijn Rademaker er klaar mee. Hij nam afscheid van het ballet. Toch keert hij nu terug naar de bühne. Tot groot geluk van Nanine Linning. „Ik heb hem altijd aanbeden”, vertelt de choreograaf die Marijn een podium geeft in haar samenwerking met het Nederlands Kamerkoor in ’De tranen van Petrus’. „Een godsgeschenk om midden in een crisis zo’n project te mogen doen.”
Marijn Rademaker (1981) en Nanine Linning (1977) zitten tijdens het interview grappen makend op de bank. Niet gek dat de fotograaf even denkt met een stelletje te maken te hebben. Die twee samen, het ziet er zo vertrouwd uit. Maar hij kende haar tot voor kort niet. Zij kende hem wel, maar alleen van zien toen hij nog in Stuttgart danste. „Ik heb hem altijd aanbeden”, is het eerste wat Nanine eruit flapt tot verbazing van Marijn. „Hij heeft een bepaalde energie, een wildheid die ondanks dat keurslijf van een klassieke danser naar buiten komt. Hij geeft altijd licht op het toneel, zelfs als het donker is.”