Alsnog gouden zorgkeurmerk voor Duinrand van DSV: ’Door de drukte bestaat het risico dat de administratie minder prioriteit krijgt’

Vreugde bij het personeel van De Duinrand.© Foto DSV

Hielke Biemond
Katwijk

De Duinrand in Katwijk aan Zee heeft alsnog het gouden zorgkeurmerk gekregen. Drie maanden geleden was dat de enige vestiging van DSV die daarvoor te weinig punten kreeg bij de strenge keuring van Stichting Perspekt.

Volgens Hans Blaauwbroek, die de keuring uitvoerde, was dat het gevolg van de grote reorganisatie die DSV heeft doorgevoerd. Bij de Duinrand kostte het volgens hem ’even tijd om die goed uit de verf te laten komen’.

,,De vorige keuring kwam eigenlijk net te vroeg. Nu heeft het team het heel positief opgepakt. Ondanks de werkdruk is er veel aandacht voor het welzijn van de individuele bewoner.’’

Naar zijn mening schortte het nooit aan de kwaliteit van de zorg, maar wel aan de manier waarop de Duinrand dat op papier vastlegde. ,,Vanwege corona is het een heel drukke periode in de zorg’’, verklaarde Blaauwbroek. ,,Dan bestaat het risico dat de administratie minder prioriteit krijgt.’’

Directeur Jan de Vries van DSV kondigde in augustus verbeteringen aan bij de Katwijkse vestiging om door de snelle herkeuring te komen. Hij kon het nieuws over het gouden keurmerk deze week trots omroepen in de ontmoetingsruimte van de Duinrand. De etende bewoners hadden er een applaus voor over.

Meer nieuws uit Duin- en Bollenstreek

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.