Extra veel loftrompetten en schouderklopjes

Gingen we het jaar uit met extra veel lezerscomplimenten voor voorbeeldige service, we beginnen 2022 ook op die manier veel loftrompetten en schouderklopjes. Blijf ze vooral inzenden!

Marian Waterkott liet bij Eyewish Broek op Langedijk de neusvleugels van haar bril vervangen. „Dion Wagenaar, de eigenaar, merkte een beschadiging in mijn glas op. Hij heeft er voor gezorgd dat het glas kosteloos vervangen is. Sterker nog, ook mijn andere bril, gelijktijdig bij hem gekocht, heeft een nieuw glas, ook daar zat een beschadiging op. Superservice.”

Marc van Heijster uit Groet had pech met de dure relaxstoel die hij bij de firma Stet in Heerhugowaard had gekocht. Na vier maanden was de stoel met geen mogelijkheid meer te verstellen. „Hij stond namelijk helemaal achterover. Na zes weken nam Stet het gelukkig zelf over van het onderhoudsbedrijf, waar ik echt niet verder kwam. Ik kreeg een leenstoel en mijn stoel werd opgehaald. Begin oktober bleek dat de stoel terug moest naar Duitsland voor reparatie. Ik gaf aan dat ik de koop wilde ontbinden, omdat ik het allemaal te lang vond duren. Ik kreeg keurig het aankoopbedrag teruggestort en een toezegging van een mooie korting bij een eventuele volgende aankoop.”

Arnold van Oosterhout uit Velserbroek bestelde bij de webshop Directplant.nl voor zijn pas verhuisde dochter-met-een-grote-tuin. De bezorging kostte 29,95 euro, dus dat bedrag kwam er bij. Maar toen ontdekte Arnolds vrouw dat er een actie was met gratis bezorging vanaf 100 euro. Dus nog een extra struik van 27,50 euro bijbesteld, waardoor de bezorging gratis werd. „En ik kreeg nog twee euro terug ook. Zo kan het dus ook.”

Brillen

Opticien scoren goed in de complimenten. Bep Bethelhem-Koffeman uit Den Helder mocht na het overlijden van haar man twee pas aangeschafte brillen bij Pearle in Den Helder terug brengen. Ze kreeg het geld terug. Leo Lammerse uit Assendelft maakte een lelijke snoekduik met zijn fiets, waardoor o.a. zijn nieuwe bril diepe krassen op het glas kregen. Geen probleem voor Specsavers Wormerveer, waar er binnen drie dagen gratis een nieuwe bril klaarlag. J. Benschop uit Zuid-Scharwoude viel eveneens en daarbij brak het montuur van zijn favoriete bril. Niet meer te repareren. Bij Specsavers in Middenwaard werd een nieuw montuur aangeboden voor een kwart van de prijs, met overzetting van de glazen van de oude bril. „Grandioos.”

Jenny Tuytel uit Enkhuizen is laaiend enthousiast over Oogwereld Van der Klei in Enkhuizen. Ze had veel pech met haar bril van Lindberg met Varilux glazen. „Het montuur is inmiddels opnieuw gespoten en de glazen moesten worden vervangen. Kort geleden ging het montuur stuk. Edwin Jans reed op zijn vrije dag naar een collega aan de andere kant van het land om ervoor te zorgen dat ik mijn bril zo snel mogelijk weer kon gebruiken. Een compleet nieuwe bril dus, in nog geen twee jaar tijd. Alles zonder extra kosten.”

Tjerk Maij uit Koog aan de Zaan kocht in mei 2020 via Amazon Nederland een staafmixer van Proficook. Het ding ging vorig najaar kapot en via de chat van Amazon werd snel geregeld dat er een nieuwe werd opgestuurd.

Mevrouw A. Zwanenburg-Kaptein uit Heerhugowaard kreeg na drie jaar problemen met het uitvalzonnescherm. De cassette liet los van de gevel. Velthuis Zonwering in Heerhugowaard kwam kijken en met een extra hoekstrip, die na bestelling snel daarna gemonteerd werd, zat de cassette weer muurvast. „Dit alles zonder kosten. Hulde aan Velthuis!”

De familie Koopman uit Wognum kreeg na drie jaar vlekken op de sunscreens van Verano. „Hoewel de garantieperiode voorbij was zijn na bemiddeling van Danenberg Shop uit Hoogwoud door Verano geheel nieuwe doeken zonder kosten geleverd.”

EP Beerepoot

En daar zijn ze weer, de complimenten voor EP Beerepoot! Van Koos Botman uit Wervershoof bijvoorbeeld. Hij had veel problemen met zijn drie jaar terug gekochte koffiemachine. Het oplossen van de storingen liep via fabrikant Siemens, maar het bleef zeuren. Na vijf keer was EP Beerepoot het ook zat en mocht Botman een nieuw apparaat uitzoeken.

Albert Oost uit Andijk ging naar EP Beerepoot om een nieuw soundbarsysteem. Het oude Bose 1-2-3 systeem communiceerde niet meer met de nieuwe plasma televisie. „Het resultaat was dat ik met een nieuw kabeltje van tien euro de deur uitging. Een dikke pluim voor deze lokale zaak, die gewoon eerlijke voorlichting geeft.”

Jos Mathot uit Wervershoof vindt de meelevendheid van het bedrijf na het overlijden van zijn vader ’topklasse’. „Vader overleed op zondag in het verzorgingshuis en werd overgebracht naar de ouderlijke woning. Diezelfde dag begaf de koel-vriescombinatie het. Maandags wij naar EP Beerepoot en de situatie uitgelegd. „45 minuten later bracht Michel Feenstra persoonlijk een nieuw exemplaar bij mijn moeder thuis.”

De familie Bevers uit Heemskerk is blij met de inspanningen van Expert in hun woonplaats. De familie kampte met roestvorming in de vaatwasser van Siemens. Het apparaat zou geruild worden, maar dat duurde meer dan een half jaar. Toen had Petra van Expert er genoeg van en ging ze zelf omruilen. „Ik wil Expert een dikke pluim geven voor deze geweldige service.”

Naaimachine naait niet

Liesbeth Teeling uit ’t Veld wilde even snel haar naaimachine gebruiken, maar op het laatste deel van het werkje liep de machine vast. Zij terug naar De Opkamer in Middenmeer, waar het apparaat jaren terug was gekocht. „Een van de dames verhielp het euvel vakkundig, zette er nog even een nieuwe naald in en de machine liep weer als vanouds. En dat kostte niets. Wat ontzettend tof.”

Inge Hiemstra uit Heemskerk had last van een lekkende kofferbak in haar tien jaar oude Toyota Aygo. Bij garage Louwman in Heemskerk werden kosten noch moeite gespaard. ,,De laatste keer zijn ze er 6,5 uur mee bezig geweest, zonder kosten voor mij. Wat fantastisch!”

Uw compliment?

Heeft u ook aardige service ondervonden? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsteam

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.