Wim van Beek krijgt ene wok na de andere

© Illustratie Pixabay/Mediahuis

Ed Brouwer

Er komt een wok. Er komt nog een wok. En als Wim van Beek uit Zoeterwoude niet uitkijkt komt er vast nog eentje. Curieus, want ze zijn helemaal niet voor hem maar voor een zekere Marjolijn die dertig kilometer verderop woont, in Gouderak.

Kwestie van (behoorlijk) verkeerd bezorgd. Haar straat, huisnummer en woonplaats staan gewoon op het bezorglabel, alleen de postcode is onjuist. Verhaspelde cijfers. Het is de postcode van de overburen van Wim van Beek. Maar in z’n haast heeft de bezorger van DHL een beperkte blik en kijkt duidelijk alleen naar het huisnummer. En zet de eerste wok bij Wim voor de deur en loopt zonder aanbellen weg. Wim laat hem daar staan, maar doet ondertussen heel veel moeite om de verzender - The Cookware Company - én de onwillige chatrobot van DHL uit te leggen wat er fout gaat. Kennelijk dringt het niet door en daar wordt Wim aardig chagrijnig van. ,,Ik kreeg al zin om de wok er uit te halen en de eerste pakketbezorger welke over de galerij loopt er mee om de oren te slaan”, schrijft hij. Maar als hij na al het bellen op de galerij komt, blijkt een onbekende de doos met de wok gepikt te hebben.

Wok nummer twee

Einde verhaal? Nee. Tijdje later ligt er een briefje op de mat. DHL: ’We hebben u helaas niet thuis aangetroffen, uw pakje is afgegeven bij de buren’. De buren overhandigen Wim van Beek zo’n zelfde doos met wok nummer twee. Maar nu heeft hij geen zin meer om de kookwinkel én DHL uit te leggen dat het weer fout gaat. In plaats daarvan mailt hij ons dat hij er nu achter is hoe pakjes in zwarte gaten verdwijnen.

Niks doen lijkt ons onhandig, dan komt vast wok drie, want Marjolijn uit Gouderak wil vast haar bestelde wok wel eens ontvangen. Wanneer wij The Cookware Company bellen zijn ze hoogst verbaasd. Over de bestellingen is niks in de computer terug te vinden. Of we foto’s van de bestellabels willen sturen. Dat doen we.

Als ze wok twee terug willen, kunnen ze hem bij Wim van Beek ophalen. Maar voor alle moeite en ergernis is het misschien een beter idee om hem de wok te laten houden, geven we als suggestie mee. Die tip neemt The Cookware Company van ons over. Dat is wel weer heel aardig.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.