Kinderschoenen al na een paar stapjes gescheurd

Nancy Ubert

Lyda de Wit uit Krommenie koopt trots de eerste schoentjes voor haar kleindochter. Bewust in een speciale kinderschoenenwinkel: Next Step in Assendelft.

„Ik wil goed advies én kwaliteit. Je betaalt wat meer, we zijn 59,95 euro kwijt voor maatje 19, maar dan heb je wat. Dacht ik.”

Na zes weken begint het eerste schoentje, dat is gemaakt van suède, bovenop te scheuren. Daarna de tweede. „Het kind is dan zestien maanden en maakt echt nog geen kilometers.” De schoentjes zijn verder nog als nieuw. Dus terug naar de winkel met bon en doosje. De verkoopster heeft geen tijd, maakt foto’s en meldt dat ze fabrikant Bardossa gaat bellen.

Het mooie maar gescheurde schoentje.

Het mooie maar gescheurde schoentje.© Eigen foto

,,Vier dagen later wordt mijn dochter gebeld door Next Step met de mededeling dat Bardossa er niets aan doet en Next Step kan niets meer kan doen dan 50 procent korting geven op een nieuw paar schoenen of een tegoedbon van 50 procent van de aankoopprijs. Schoenen dalen toch niet de helft in waarde binnen twee maanden? Al die tijd zit die kleine zonder goede schoenen want je koopt niet nog een paar dure stappers voor die snel groeiende voetjes.”

Wat vinden jullie van deze garantie tot de voordeur, wil Lyda van ons weten. Welnu: hier is sprake van een ondeugdelijk product. Op Consuwijzer op internet (bit.ly/slechtproduct) kun je hierover alles lezen. We wijzen Next Step ook op deze pagina en vragen of ze nog steeds bij die 50 procent vergoeding blijven of dat zij inzien dat dit niet billijk is.

Geen reactie. Dus we e-mailen nog een keer. Het blijft stil. Maar Lyda kan ons melden dat het volledige bedrag inmiddels is terugbetaald door Next Step. „Hartelijk dank voor de hulp.”

Meer nieuws uit Ombudsteam

Net Binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.