Katwijk Marketing: ’Serie is een EO-drama’

Katwijk Marketing: ’Serie is een EO-drama’
© Schermafbeelding Typisch Katwijk
Deze buurvrouwen spelen een rol in de EO-serie.

Piet de Vries van Katwijk Marketing is niet blij met de tv-serie ’Typisch Katwijk’ en spreekt van een ’EO-drama’. „We worden afgeschilderd als een conservatief ingesteld dorp. Het is spijtig dat Katwijk er op zo’n manier uitkomt.”

Ook het woord ’dorpje’ waarmee de kustplaats wordt aangeduid, bevalt hem niet. „Katwijk is een van de grootste en modernste badplaatsen van Nederland. Ik wil daarnaast graag aangeven dat wij niks met het programma te maken hebben. Dat wordt soms wel gedacht.”

Lees ook: Katwijk staat op Marktplaats te koop

Hij gaat geen stappen ondernemen tegen de Evangelische Omroep (EO). „De EO is vrij om dit te doen.” Wel is hij nu nog meer gebrand een ander gezicht van de badplaats te laten zien. „Wij doen er veel aan om te laten zien dat we niet conservatief zijn. Dat doen we trouwens al langer hoor.” De campagne ’Dit is Katwijk’ is hiervan een voorbeeld, aldus de marketeer.

Oubollig

De Vries heeft nog meer plannen om het oubollige beeld tegen te gaan dat de EO, volgens hem, heeft geschapen. De serie komt toevallig in hetzelfde jaar dat Katwijk Marketing 100.000 euro extra van bedrijfsleven en gemeente heeft gekregen. Hiermee moet Katwijk in Nederland op de kaart worden gezet. Zo gaan afvaardigingen naar vakantiebeurzen en worden Youtube-filmpjes gemaakt om te laten zien wat Katwijk toeristen te bieden heeft.

Een woordvoerder van de omroep heeft de kritiek niet zien aankomen. „Dit is niet onze bedoeling geweest. Wij gaan hierover graag met de heer De Vries het gesprek aan.” Volgens de zegsvrouw is van Katwijk geen karikatuur gemaakt. „De programmamakers hebben juist meerdere type mensen voor het programma uitgezocht. Overigens is de serie nog niet afgelopen. Er komen dus nog veel meer mensen aan bod.”

Wil je niks missen van Leidsch Dagblad? Like ons dan op Facebook!

Het laatste nieuws